Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Торгівля з країнами світу
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Миколаївська обласна державна адміністрація
«Вважаємо, що сайт є зручним та інформаційно корисним для підприємств, які здійснюють зовнішню торгівлю, державних установ та інших користувачів»

Украинские нефтепродукты
Автомобілебудування України (2007 р.)  
Параметри: Інше машинобудування

 

Автомобілебудування України

Український ринок автомобілів, що ще кілька років тому вважався незначним, завдяки стрімкому зростанню упродовж останніх шести років (з 2003 р.) перетворився не тільки на один з найперспективніших ринків Східної Європи, але й виходить на провідні позиції за обсягом в Європі в цілому.

У 2007 р. ринок нових легкових автомобілів України піднявся ще на дві позиції в європейському рейтингу і посідає 7-е місце з результатом 542 тис. машин. Ще в 2005 р. Україна була дванадцятою за обсягом ринку в Європі, в 2006 р. – вже дев’ятою, а за 12 місяців 2007 р. змогла потіснити Бельгію і Нідерланди, досягнув чергової рекордної позиції.

Причиною стрімкого просування українського ринку в європейському рейтингу залишаються темпи зростання, що перевищують всі можливі межі: так, у 2007 р. ринок нових легкових автомобілів України зріс на 46,2%. Для порівняння загальноєвропейський ринок (з врахуванням ринків України і Росії) зріс на 5,4%.

Загальний обсяг ринку нових легкових автомобілів України склав в 2007 р. більше 542 тис. шт. (за підсумками 2006 р. – близько 371 тис. шт.). При цьому слід зазначити, що український ринок переживає етап не тільки екстенсивного (кількісного), але й якісного зростання. За останні роки істотно змінилася структура ринку, при цьому навіть впродовж одного року такі зміни можна назвати істотними, незважаючи на усталені ще з 1990-х рр. стереотипи у потенційних покупців. Так, за 2007 р. традиційні лідери українського ринку – автомобілі, вироблені в країнах СНД (в першу чергу, моделі як мінімум десятирічної давності, вироблені російським «АвтоВАЗом»), вперше за весь час незалежності України втратили лідируючі позиції. Якщо за підсумками 2005 р. співвідношення між автомобілями, виробленими у країнах СНД, і іномарками склало приблизно 50:50, то уже в 2007 р. на останній оплот легкових автомобілів виробництва країн СНД – автомобілі торгової марки ВАЗ припадає 20-22% ринку. В окремі місяці автомобілі ВАЗ втрачають лідерство з продажів: так, у грудні 2007 р. в Києві на перше місце з продажів вийшли автомобілі CHEVROLET, на друге піднялися MITSUBISHI, а ВАЗ лише замикає трійку лідерів. Зазначимо, що до іномарок належать не тільки автомобілі, вироблені за межами України (і країн СНД), але й автомобілі, зібрані в Україні з імпортованих машинокомплектів.

Разом з цим характерним для ринку України є поступовий перехід від дешевих застарілих машин до дорожчої техніки. До сих пор найбільш популярним у покупців залишається сегмент бюджетних автомобілів, однак за 2006-2007 рр. змінилися рамки цього сегмента. Якщо раніше найкраще продавалися автомобілі ціною до 10 тис. USD, то зараз першість поступово перехоплюють машини вартістю 10-15 тис. USD. Це пояснюється якісним зростанням українського автомобільного ринку, переходом на більш сучасну техніку, що забезпечується як зростанням доходів населення, так і (більшою мірою) доступністю автокредитування.

В таких умовах провідні світові виробники починають приділяти більшу уваги Україні, розглядаючи її як один із потенційних ринків збуту своїх автомобілів. Дійсно, тоді як ринки розвинених країн демонструють мляву динаміку, українці кожен рік купують на 40-45% нових легкових машин більше, ніж в попередньому році. При цьому межа насичення ринку ще дуже далека (навіть у Росії кількість легкових автомобілів складає близько 180-190 машин на тисячу чоловік, в Україні цей показник не перевищує 150 од.).

До отримання Україною незалежності легкові автомобілі виробляв «Запорізький автомобільний завод» (ЗАЗ; Запоріжжя); спеціалізовані легкові автомобілі (автомобілі підвищеної прохідності) виробляв «Луцький автомобільний завод» (ЛуАЗ; Луцьк); автобуси – «Львівський автобусний завод» (ЛАЗ; Львів); вантажівки – «Кременчуцький автомобільний завод» (КрАЗ; Кременчук).

У 1990-х рр., після переходу на ринкові умови, виявилося, що основні моделі автомобільної техніки, які виробляються в Україні, морально застаріли, тому не відповідають вимогам потенціальних покупців. Модернізація підприємств, що випускають автомобілі, переорієнтація їх на випуск сучасних моделей автомобілів в 1990-х рр. виявилися менш рентабельними і більш витратними, ніж збірка автомобілів з імпортованих комплектуючих. Пільги для імпортерів агрегатів і машинокомплектів ще більше сприяли зростанню автоскладальної промисловості.

Кількість підприємств, які приступили до активної збірки автомобілів із імпортних агрегатів (на першому етапі превалювала великоагрегатна збірка), обчислювалася десятками: багато авторемонтних підприємств імпортували розібрані автомобілі, в першу чергу російські, для подальшої їх збірки.

Із року в рік продовжується зростання автомобілебудування в Україні, однак потрібно визнати, що на даний момент основу галузі складають саме автоскладальні підприємства. Виробництво автомобілів за повним циклом залишається менш вигідним, ніж збірка, в результаті чого скорочується асортимент автомобілів, що випускаються за повним циклом. За 2007 р. загальний обсяг виробництва автомобільної техніки в Україні становив близько 403 тис. од., перевищив на 38% результат попереднього року. Для порівняння в 2005-2006 рр. темпи приросту обсягу виробництва не перевищували 30%, тобто темпи зростання галузі збільшуються. Разом з тим слід зазначити, що продажі зростають швидше внутрішнього виробництва, що дозволяє говорити про існуючий потенціал (з точки зору попиту) для подальшого збільшення виробництва.

У структурі виробництва спостерігаються як позитивні, так і негативні тенденції: частка великовузлової збірки поступово знижується і вже в найближчих 2-3 роки може опуститися нижче за рівень 50%, поступившись лідерством CKD-збірці. Водночас поступово знижується і частка виробництва повного циклу, на яке вже припадає менше 15%. Показовим в світлі таких тенденцій є домовленість корпорації «Богдан» про наладку дрібновузлової збірки російських автомобілів на нових виробничих площах компанії.

Найбільшим виробником легкових автомобілів в Україні залишається ЗАТ «ЗАЗ», яке в 2007 р. практично звернуло виробництво власних автомобілів і зосередило всю увагу на збірці автомобілів із імпортованих машинокомплектів. За підсумками 2007 р. ЗАЗ виробив понад 282 тис. автомобілів, за останні п’ять років (2003-2007) досягнуто зростання виробництва майже в п’ять разів (в 2003 р. завод виробив приблизно 50 тис. автомобілів).

При цьому зазначимо, що зростання виробництва досягнуто винятково за рахунок збірки автомобілів із імпортованих машинокомплектів. Виробництво машин вітчизняної розробки («Таврія» і «Славута») частково припинено, частково скорочується: так, в 2007 р. із 282 тис. автомобілів, вироблених АвтоЗАЗом, лише 21 тис. – автомобілі «Славута». Таким образом, можна припустити, що в найближчому майбутньому в Україні не буде вироблятися жодного легкового автомобіля, створеного вітчизняними конструкторами.

Обсяг виробництва автомобілів Запорізьким автомобільним заводом за підсумками 2007 р., за марками

Марка автомобіля
Обсяг виробництва, шт.
«Славута»
20 977
LANOS
120 011
SENS
21 801
OPEL
13 450
CHEVROLET
46 307
ВАЗ
34 466

Автомобілі «Славута» вироблялися в Запоріжжі з переважно українських комплектуючих. Решта машин збирається з імпортних агрегатів і вузлів. Основним партнером ЗАТ «ЗАЗ» є компанія GENERAL MOTORS, в тому числі її структурний підрозділ GM-DAT, які уклали із заводом угоди на збірку машин, що виробляються під торговими марками OPEL, DAEWOO, CHEVROLET.

Слід зазначити, що Запорізький завод успішно продає свою продукцію на ринках країн СНГ: так, за підсумками 2007 р. обсяг експорту автомобілів LANOS перевищив 60 тис. автомобілів. Переважним ринком збуту залишається Росія.

У 2007 р. незмінний лідер українського ринку легкових автомобілів – торгова марка «ВАЗ» – зробив серйозні спроби для утримання лідерства: розширив досить популярне сімейство LADA 1118 (у Росії відоме як LADA Kalina), вивів на ринок нове сімейство LADA 2170. Однак всі ці кроки дозволили лише зберегти хистке лідерство: за підсумками року частка російської торгової марки на українському ринку займала менше 25%, в окремих регіонах ВАЗ вже втратив лідерство. Для марки, якій раніше належало більше 50% ринку, це означає безповоротність останніх ринкових тенденцій. А для ринку в цілому це перехід до якісніших і дорожчих автомобілям.

Слід зазначити, що автомобілі ВАЗ на українському ринку представлені переважно автомобілями української збірки (з російських машинокомплектів). У сучасних умовах, після скасування пільг для вітчизняних складальних підприємств і вступу до ВТО (що означатиме зниження імпортних тарифів в майбутньому), українські складальники застарілих російських автомобілів програють конкурентну боротьбу не тільки європейським і японським виробникам, але й корейським, що пропонують більш якісну і сучасну техніку, а також китайським компаніям, готовим запропонувати максимум додаткового устаткування за мінімальну ціну. Втім, більшість українських підприємств вже перекваліфіковуються: популярною стає збірка корейських і китайських автомобілів.

Одним із найбільших підприємств, які все ще спеціалізуються на збірці російських автомобілів, залишається «Кременчуцький автоскладальний завод» (КрАСЗ) корпорації «АІС». Однак навіть це підприємство в 2007 р. продовжило розширювати асортимент корейських і китайських автомобілів: до корейського SSANGYONG додалися китайські GEELY і GREAT WALL, загальний обсяг виробництва яких за 2007 р. склав близько 7 000 автомобілів.

Потужності для зростання випуску у компанії ще є (виробничі можливості підприємства оцінюються в 45 тис. автомобілів на рік), тому в майбутньому можна чекати інтенсифікації співпраці з іноземними партнерами з метою збільшення обсягу збірки автомобілів. На даний момент з’явилась інформація про можливе будівництво нових виробничих потужностей для випуску до 250 тис. автомобілів на рік.

Одним з найбільших автовиробників України є корпорація «Богдан», створена в 2005 р. з метою реалізації масштабних інвестиційних проектів, направлених на створення в Україні потужностей з виробництва автотранспортних засобів різних типів. На сьогодні до складу корпорації входять 20 компаній, в числі яких «Автомобільний завод «Богдан» (колишній Луцький автомобільний завод), «Хюндай Моторс Україна» та інші.

Сьогодні корпорація «Богдан» – одна з найбільш динамічних компаній на автомобільному ринку України. Корпорація досягла своєї мети – перетворитися з продавця автомобілів на виробника. За два роки існування компанії почалася реалізація проектів будівництва заводів з виробництва легкових автомобілів і переорієнтації майданчика у Луцьку з виробництва легкових машин на виробництво автобусів. Ці кроки дозволять корпорації в середньостроковій перспективі значно поліпшити своє положення на ринку: планом стратегічного розвитку корпорації «Богдан» до 2010 р. передбачено збільшення обсягів виробництва в 6,9 раза порівняно з 2005 р. до рівня 269 тис. од.

Сьогодні уже на етапі завершення знаходиться інвестиційний проект будівництва нового автомобільного заводу в Черкасах проектною потужністю більш 120 тис. легкових автомобілів на рік, який має бути прийнятий в експлуатацію в 2008 р.

Завод корпорації «Богдан», що будується в Черкасах, спеціалізуватиметься на випуску нових моделей російських автомобілів: спочатку – «Калина», в подальшому – перспективні моделі «Пріора» і «Проект С». Нове підприємство не просто буде збирати ВАЗи з комплектів, але й отримає можливість зварення кузовів. За даними заводу, російський «АвтоВАЗ» вперше в своїй історії уклав з іноземною компанією (у даному випадку – з корпорацією «Богдан») угоду, що включає не тільки збірку з машинокомплектів, але й зварення кузовів, що є кроком на шляху до повномасштабного виробництва.

Але потенціал марки ВАЗ на українському ринку вже практично вичерпаний, тому, крім російських ВАЗів, перспективним буде продовження співпраці з корейськими компаніями, що включає випуск автомобілів KIA і HYUNDAI. У планах компанії на майбутнє розширення модельного ряду автомобілів даних марок, в тому числі – включення в нього автомобіля KIA C’EED, що є найперспективнішим проектом щодо збільшення частки корейських компаній на європейському ринку, з реалізацією якого компанії пов’язують великі надії.

Відмовившись від багаторічних планів відродження вітчизняного позашляховика ЛУАЗ, корпорація «Богдан» вирішила сконцентрувати увагу на збірці автомобілів торгових марок ВАЗ, KIA, HYUNDAI.

Загальне виробництво машин в 2007 р. становило 53 919 одиниць, що на 33,6% більше, ніж за підсумками 2006 р.

 
Обсяг виробництва автомобілів Луцьким автомобільним заводом за підсумками 2007 р., за марками

Марка автомобіля
Обсяг виробництва, шт.
ВАЗ
19 581
KIA
17 990
HYUNDAI
16 348

Основу складальної програми підприємства на даний момент все ще складають автомобілі ВАЗ, однак перспективні проекти збірки автомобілів LADA 1118 і LADA 21170 не найшли відображення в статистиці виробництва: за 12 місяців 2007 р. обсяг випуску автомобілів ВАЗ скоротився на 36,3%. Випуск корейських автомобілів в багато разів зріс: KIA – в 3,4 раза, HYUNDAI – в 3,7 раза.

Крім активної роботи корпорації на вітчизняному ринку, проводитиметься робота і на експортних ринках. Передбачено постійне зростання експорту автобусів, в планах стратегічного розвитку корпорації також експорт вантажних і легкових автомобілів.

Розвиток проектів будівництва нових автозаводів і розширення існуючих потужностей потребує значних інвестицій. Залучення інвестиційних ресурсів для розширення і модернізації виробничих потужностей, збільшення номенклатури продукції, освоєння нових ринків збуту, створення ефективної торгово-сервісної мережі – пріоритетні завдання компанії. Крім внутрішнього ринку, значна увага приділяється і зовнішнім запозиченням: так, у січні 2006 р. Луцький автомобільний завод вийшов на Франкфуртську і Берлінську біржі з продуктом Private Placement.

На сьогодні на підприємствах корпорації «Богдан» зайнято 5400 співробітників. Завдяки реалізації інвестиційних проектів корпорацією, кількість співробітників на всіх її підприємствах збільшиться на 8 тис. – майже до 14 тис. штатних робітників.

Практично єдиним великим автоскладальним підприємством в Україні, що не займається збіркою російських автомобілів, є компанія «Єврокар» (Закарпатська обл.). «Єврокар» – українське підприємство, забезпечене з боку концерну Volkswagen Group (Skoda AUTO a.s.) сучасним технологічним устаткуванням, ліцензійною документацією і жорстким контролем якості. Реалізація цього проекту мала на увазі будівництво нового автоскладального підприємства на території вільної економічної зони «Закарпаття» для великовузлової збірки автомобілів марки SKODA, потужністю 15 тис. автомобілів на рік. У подальшому планувалося збільшення частки українських компонентів в готовій продукції заводу. У 2006 р. пройшов перший етап збільшення потужностей підприємства, в подальшому планується вийти на показники 120 тис. автомобілів на рік.

У 2007 р., за експертними оцінками, компанія «Єврокар» виробила близько 23 тис. автомобілів SKODA, що на 21% перевищує показник 2006 р. з врахуванням виробництва автомобілів інших торгових марок VOLKSWAGEN Group (VOLKSWAGEN і SEAT), загальний обсяг виробництва в 2007 р. оцінюється на рівні 30 тис. автомобілів.

Виробництво вантажних автомобілів в Україні, так само, як і легкових, складається з власне виробництва і крупновузлової збірки. Виробництво представлено гігантом автомобільної промисловості СРСР «Кременчуцьким автомобільним заводом» (зараз – Холдингова компанія «АвтоКрАЗ»). Основна спеціалізація підприємства – важкі вантажівки, в тому числі вантажівки підвищеної прохідності і всіляка спецтехніка на шасі автомобілів КрАЗ (автоцистерни, бетономішалки, бурові установки, крани тощо).

До недавнього часу саме ХК «АвтоКрАЗ» залишалась найбільшим експортером автомобілів в Україні, оскільки машини КрАЗ відмінно зарекомендували себе в складних кліматичних умовах. В 2007 р. експорт автомобілів КРАЗ перевищив 2900 одиниць, що на 45% більше результату 2006 р. КрАЗ значно збільшив поставки своєї техніки до країн СНД (в 2007 р. 2118 автомобілів відправилися споживачам до Росії, 287 – Казахстану і 110 – Туркменістану). ХК «АвтоКрАЗ» закріпила позиції в Ірані, Гані, Польщі, Єгипті, В’єтнамі. КрАЗи знову стали поставлятися до Македонії, Афганістану, Екваторіальної Гвінею, Нігерії, на Кубу і до інших країн.

Однак компанія не хоче обмежуватися тільки експортом і направляє свої зусилля на внутрішній ринок, розроблюючи нові моделі відповідно до вимог основних українських замовників: будівельних і промислових компаній. У 2007 р. ХК «АвтоКрАЗ» посилив свої позиції на внутрішньому ринку, реалізувавши 1334 автомобілів, що на 17% більше, ніж у 2006 р.

За 2007 р. з конвеєру зійшло 4206 автомобілів, в тому числі 3255 од. з двигунами, що відповідають вимогам Євро-2 (поліпшення екологічної безпеки автомобілів КРАЗ дозволить подолати основну перешкоду для виходу українських вантажівок на ринки розвинутих країн світу. За 2007 р. зростання виробництва автомобілів КрАЗ, що відповідають вимогам Євро-2, склало 2,3 раза).

Збірка вантажних автомобілів в Україні представлена як невеликими вантажівками (машинокомплекти поставляє Горьківський автомобільний завод), так і перспективною співпрацею щодо виробництва сучасних невеликих вантажівок, в першу чергу, китайського виробництва.

Корпорація «УкрАВТО», якій належить Запорізький автомобільний завод, на складальних потужностях в Іллічівську почала великовузлову збірку китайських вантажівок марки DONGFENG. Традиційні для китайської автомобільної техніки низькі ціни при щодо сучасних технологічних рішеннях можуть вивести ці вантажівки в лідери ринку (за існуючими даними, понад 20% українського ринку нових комерційних автомобілів і легких вантажівок вже належить китайським торговим маркам).

Автобуси в Україні традиційно виробляються на Львівському автобусному заводі, перейменованому в 2006 р. в «Завод комунальної техніки», що має ознаменувати розширення асортименту продукції, яка випускається. Накопичений досвід виробництва автобусів, які на міжнародних виставках в 1960-х рр. були визнані одними з найкращих у світі, а також технології виробництва не змогли в 1990-х рр. забезпечити підприємству стабільний портфель замовлень. Обмеженість попиту на великих міські автобуси поставили завод перед необхідністю істотно модернізувати виробництво.

Незважаючи на випуск пробної моделі малого автобуса, завод зберіг спрямованість на випуск великих міських і туристичних автобусів. Цьому сприяло отримання заводом договорів на поставку автобусів для комунальних автотранспортних підприємств, в тому числі і Києва.

Ринок великих автобусів в Україні, безпосередньо пов’язаний з державними і комунальними замовленнями, оплачуваними бюджетами різних рівнів, серйозно скоротився в 1990-х рр. Одночасно з процесом припинення купівлі автобусів для комунальних підприємств з’явилися приватні перевізники, для яких основним засобом виробництва стали мікроавтобуси і малі автобуси. Саме з цим пов’язаний бум ринку малих автобусів, що тривав до початку ХХІ ст. В останні кілька років стабілізація фінансової ситуації в країні призвела до повернення платоспроможного попиту на великі автобуси, особливо в столиці і великих містах.

Найбільшим виробником автобусів в Україні є корпорація «Богдан», яка щорічно підтверджує свої лідерські позиції у вітчизняному автобусобудуванні. Налагодивши на своїх заводах в 1999 р. випуск малих міських автобусів на базі двигунів і шасі виробництва японської компанії ISUZU, сьогодні корпорація виробляє автобуси всіх класів: от особоливо малого, до надвеликого.

У 2007 р. корпорація «Богдан» досягла зростання обсягу виробництва до 3251 автобусів, що на 21% більше, ніж в 2006 р. Зростання виробництва досягнуто за рахунок не тільки внутрішніх продажів: за 2007 р. частка експорту в загальному обсязі продажів склала майже 40%, або близько 1300 од. техніки.

При цьому особливу увагу слід звернути на той факт, що Корпорація «Богдан» разом з компанією «УкрАвто», якій належить «Запорізький автомобільний завод», в 2006 р. приступила до здійснення інвестиційного проекту щодо будівництва автоскладального заводу в Росії. Завод орієнтовною вартістю в 470 млн USD буде випускати 25000 машин і автобусів на рік (перша черга заводу), в подальшому планується розширення до 160000 тис. автомобілів.

Крім корпорації «Богдан», збіркою малих автобусів в Україні займаються також Бориспільський автозавод, Херсонський автоскладальний завод «АНТО-РУС» і кілька підприємств, що займаються переобладнанням російських мікроавтобусів під потреби вітчизняних перевізників.

Загальна динаміка розвитку галузі за підсумками 2007 р. викликає оптимістичні прогнози. На думку експертів, в 2008 р. зростання виробництва автомобілів в Україні продовжиться, незважаючи на те, що темпи зростання можуть трохи скоротитися у зв’язку з насиченням внутрішнього ринку. Про перспективу майбутнього зростання свідчить і те, що імпорт продукції автомобільної промисловості значно перевищує експорт.

У 2007 р. експорт товарів, вироблених галуззю, вперше в історії незалежної України перевищив, за експертними оцінками, 1 млрд USD, тоді як імпорт дещо скоротив темпи приросту, однак теж досяг чергової рекордної відмітки – 7700 млн USD.

Темпи приросту експорту перевищують темпи приросту імпорту, однак розрив між імпортом і експортом не скорочується. Український ринок залишається залежним від імпорту автомобілів.

Динаміка українського імпорту та експорту продукції автомобілебудівної галузі в 2001-2007 рр. у вартісній оцінці, тис. USD
 

Зростаючий розрив між обсягами імпорту та експорту є свідченням того, що попит на автомобілі значно перевищує їхню пропозицію національними виробниками. Отже, перспективи зростання виробництва автомобілів українськими підприємствами обмежені не стільки відсутністю ємного ринку, скільки відсутністю додаткових ресурсів для інвестування в збільшення потужностей.

У такій ситуації розвиток автомобільної промисловості України безпосередньо залежить від приходу серйозних іноземних інвесторів, що принесуть у галузь не тільки капітал у фінансовій формі, але й нові технології, що так необхідні у виробництві автомобілів.

Подібна інформація про інші країни  
Алжир Бельгія Білорусь Болгарія Бразилія Великобританія Єгипет Ізраїль Індія Іран Казахстан Канада Кувейт Литва Лівія Малайзія Молдова Німеччина Південна Корея Росiя Словаччина США Туреччина Угорщина Узбекистан Україна Чехія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
IT та телекомунікації PR та реклама Будівництво Валюта Вироби з чорних та інших некоштовних металів Географічне розташування Державний устрій Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку Зв'язок ЗЕД Інвестиції Інформаційно-аналітичні послуги Інше машинобудування Інші послуги Каміння, скло, кераміка Консалтингові послуги Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Мінеральна сировина Населення Національна символіка Нетарифне регулювання Святкові дні Страхування Товари агропромислового комплексу Товари деревообробної промисловості Товари кольорової металургії Товари легкої промисловості Товари фармацевтичної промисловості Товари хімічної промисловості Товари целюлозно-паперової промисловості та друкована продукція Товари чорної металургії Точне машинобудування Транспорт Транспортне машинобудування Транспортно-експедиційні послуги Туризм Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки