Щодо залучення інвестицій у банківський сектор САР (довідка)
Головою Центрального банку Сирії повідомлено, що Указом Президента САР № 3 від 4.01.2010 затверджено новий закон про банки Сирії, згідно з яким з 4.01.2010 року частка іноземних фінансових інституцій в сирійських банках може сягати 60%. Раніше іноземна часка обмежувалась 49%. Існують перспективи підвищення частки нерезидентів Сирії у банках до 75%.
Новим законом створюються додаткові умови для поліпшення діяльності в Сирії банківської діяльності, залучення капіталу країн Перської Затоки.
Крім цього, підвищено мінімальна норма обсягу власного капіталу в залежності від типу банку з 1.5 – 5 млрд. сир.фунтів (32.6 – 110 млн. дол.. США) до 10 – 15 млрд.сир.фунтів (217 – 330 млн. дол.. США). Зокрема, для ісламських банків норма підвищена з 5 млрд. сир.фунтів (109.9 млн.дол.США) до 15 млрд.сир.фунтів (329.7).
Позитивним наслідком цього рішення, на думку Голови ЦБС, буде зростання рівня капіталізації приватних банків Сирії та відповідно залучення іноземних інвестицій близько 2.2 млрд. доларів.
Банки мають тори роки на імплементацію нової регуляторної норми. Нові банківські установити, мають розпочинати свою діяльність не менш ніж з 50% від встановлених норм, та досягнути норми впродовж наступних трьох років. Регулятор також дає банкам свободу дій щодо призупинення виплат дивідендів акціонерам, які можуть бут зараховані на підвищення власного капіталу.
Приватні банки з’явилися в Сирії у 2001 році, як результат розпочатого курсу на проведення в країні економічних реформ та денаціоналізації економіки. Наразі в країні функціонує близько 13 приватних банків.
В результаті санкцій США, які були введені к 2004 році, фінансові операції з державним Комерційним Банком Сирії знаходяться під забороною, що відповідно призвело до обмеження комерційної діяльності суб’єктів підприємництва в Сирії.
Зміни до закону про банки в Сирії внесені з метою підвищення рівня зовнішнього інвестування економіки країни, яка наразі вкрай потребує притоку зовнішніх інвестицій для проведення економічних реформ для реалізації важливих інфраструктурних проектів. |