Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Малайзія
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Міністерство закордонних справ України
«Міністерство закордонних справ України вбачає створений під егідою Міністерства економіки України веб-портал «Державна підтримка українського експорту» є дієвим інструментом висвітлення торговельного потенціалу нашої держави та просування вітчизняної продукції на світові ринки»

Украинские нефтепродукты
Щодо індексів споживчих цін на товари та послуги в Малайзії (січень - березень 2010 р.) (англ.)  
Параметри: Кон’юнктура ринків

Русскоязычный заголовок: Об индексах потребительских цен на товары и услуги в Малайзии (январь - март 2010 г.) 

Щодо індексів споживчих цін на товари та послуги в Малайзії
(січень - березень 2010 р.)
(англ.)
 
 
Consumer Price Index Malaysia March 2010 (Updated : 23/04/2010)    
 
The Consumer Price Index (CPI) for the period January to March 2010 increased by 1.3 per cent to 113.2 compared with that of 111.8 in the same period last year. When compared to the same month in 2009, the CPI for March 2010 registered an increase of 1.3 per cent from 111.7 to 113.2 and compared with the previous month, the CPI remain unchanged at 113.2.
 
The index for Food & Non-Alcoholic Beverages and Non-Food for the month of March 2010 compared to the same month in 2009 showed an increase of 1.7 per cent and 1.1 per cent respectively. For the period January to March 2010, the index for Food & Non-Alcoholic Beverages and Non-Food increased by 1.4 per cent and 1.2 per cent respectively. Compared to the previous month, the index for Non-Food increased by 0.1 per cent while the index for Food & Non-Alcoholic Beverages decreased by 0.1 per cent (Table 1).
 
 
CPI changes for the period January - March 2010 / 2009
 
The 1.3 per cent increase in the CPI was brought about by increases observed in the indices of all the main groups except those of Clothing & Footwear ( - 1.5 per cent ) and Communication ( - 0.4 per cent ). Notable increases among these main groups with high weights were Food & Non-Alcoholic Beverages ( + 1.4 per cent ); Housing, Water, Electricity, Gas & Other Fuels ( + 1.0 per cent ) and Transport ( + 0.7 per cent ). Other increases were Miscellaneous Goods & Services ( + 3.1 per cent ); Alcoholic Beverages & Tobacco ( + 2.9 per cent ); Recreation Services & Culture ( + 2.7 per cent ); Education ( + 1.7 per cent ); Health and Restaurants & Hotels by 1.5 per cent respectively and Furnishings, Household Equipment & Routine Household Maintenance ( + 0.7 per cent ).
 
 
Table 1 : CONSUMER PRICE INDEX FOR MAIN GROUPS, MALAYSIA (2005=100)

Group
Wt.
Index
% Change
Mar
2009
Feb
2010
Mar
2010
Jan - Mar
2009
Jan - Mar
2010
Mar 2010 /
Feb 2010
Mar 2010 /
Mar 2009
Jan - Mar
2010 / 2009
TOTAL
100.0
111.7
113.2
113.2
111.8
113.2
0.0
1.3
1.3
Food & Non-Alcoholic Beverages
31.4
120.3
122.5
122.4
120.7
122.4
-0.1
1.7
1.4
Alcoholic Beverages & Tobacco
1.9
130.2
134.0
134.1
130.2
134.0
0.1
3.0
2.9
Clothing and Footwear
3.1
96.0
94.6
94.5
96.2
94.8
-0.1
-1.6
-1.5
Housing, Water, Electricity, Gas & Other Fuels
21.4
105.4
106.5
106.5
105.4
106.5
0.0
1.0
1.0
Furnishings, Household Equip. & Routine Household Maintenance
4.3
108.2
108.8
109.0
108.1
108.9
0.2
0.7
0.7
Health
1.4
107.8
109.4
109.3
107.7
109.3
-0.1
1.4
1.5
Transport
15.9
111.9
112.8
112.7
111.9
112.7
-0.1
0.7
0.7
Communication
5.1
96.4
96.1
96.0
96.5
96.1
-0.1
-0.4
-0.4
Recreation Services & Culture
4.6
104.4
107.2
107.2
104.4
107.2
0.0
2.7
2.7
Education
1.9
108.1
109.8
110.0
108.0
109.8
0.2
1.8
1.7
Restaurants and Hotels
3.0
117.6
119.2
119.6
117.4
119.2
0.3
1.7
1.5
Miscellaneous Goods & Services
6.0
110.2
112.8
112.8
109.5
112.9
0.0
2.4
3.1
Non-Food
68.6
107.8
108.9
109.0
107.7
109.0
0.1
1.1
1.2
Durable Goods
8.0
100.0
100.6
100.5
99.5
100.6
-0.1
0.5
1.1
Semi-Durable Goods
4.3
98.0
97.0
96.9
98.2
97.2
-0.1
-1.1
-1.0
Non-Durable Goods
40.6
116.9
118.6
118.5
117.3
118.6
-0.1
1.4
1.1
Services
47.1
110.3
112.0
112.1
110.2
112.0
0.1
1.6
1.6

 
Based on the above changes and the weights assigned to the main groups, the relative contribution to the overall increase of 1.3 per cent in the CPI can be identified as shown in Table 2. The three main groups, Food & Non-Alcoholic Beverages; Housing, Water, Electricity, Gas & Other Fuels and Transport together accounted for 65.3 per cent of the overall increase recorded for the current period.
 
Table 2 : CONTRIBUTION TO THE CHANGES IN THE OVERALL CONSUMER PRICE INDEX BY MAIN GROUPS, MALAYSIA (2005=100)
 

Group
Wt.
2009 / 2008
March
2010 / 2009
January - March
2010 / 2009
% Change
% Contribution
% Change
% Contribution
% Change
% Contribution
TOTAL
100.0
0.6
100.0
1.3
100.0
1.3
100.0
Food & Non-Alcoholic Beverages
31.4
4.1
199.7
1.7
45.5
1.4
39.1
Alcoholic Beverages & Tobacco
1.9
6.1
18.8
3.0
5.0
2.9
5.3
Clothing and Footwear
3.1
-0.9
-3.8
-1.6
-3.1
-1.5
-3.2
Housing, Water, Electricity, Gas & Other Fuels
21.4
1.4
41.1
1.0
16.2
1.0
17.2
Furnishings, Household Equip. & Routine Household Maintenance
4.3
2.9
18.0
0.7
2.2
0.7
2.3
Health
1.4
2.3
4.3
1.4
1.5
1.5
1.6
Transport
15.9
-9.4
-234.7
0.7
8.4
0.7
9.0
Communication
5.1
-0.5
-3.6
-0.4
-1.5
-0.4
-1.5
Recreation Services & Culture
4.6
1.5
10.1
2.7
9.0
2.7
9.2
Education
1.9
2.4
6.2
1.8
2.4
1.7
2.5
Restaurants and Hotels
3.0
2.9
13.2
1.7
4.1
1.5
4.0
Miscellaneous Goods & Services
6.0
3.8
30.7
2.4
10.3
3.1
14.5

 
The 1.4 per cent increase in the index for Food & Non-Alcoholic Beverages was the result of increases for Food At Home ( + 1.1 per cent ); Food Away From Home ( + 2.1 per cent ) and Coffee, Tea, Cocoa & Non-Alcoholic Beverages ( + 0.5 per cent ). Among the subgroups of Food At Home which showed significant increases during this period were Sugar, Jam, Honey, Chocolate and Confectionery ( + 7.3 per cent ); Fruits ( + 1.8 per cent ); Meat ( + 1.5 per cent ); Fish & Seafood ( + 1.5 per cent ); Vegetables ( + 1.0 per cent ) and Rice, Bread & Other Cereals ( + 0.6 per cent ).
 
Table 3 : CONSUMER PRICE INDEX FOR SUB-GROUPS OF FOOD AND NON-ALCOHOLIC BEVERAGES, MALAYSIA (2005=100)
 

Sub-group
Wt.
Index
% Change
Mar
2009
Feb
2010
Mar
2010
Jan - Mar
2009
Jan - Mar
2010
Mar 2010 /
Feb 2010
Mar 2010 /
Mar 2009
Jan - Mar
2010 / 2009
Food & Non-Alcoholic Beverages
31.4
120.3
122.5
122.4
120.7
122.4
-0.1
1.7
1.4
Food
30.0
120.7
122.9
122.8
121.1
122.8
-0.1
1.7
1.4
Food At Home
19.6
121.1
123.3
123.1
121.8
123.2
-0.2
1.7
1.1
Rice, Bread & Other Cereals
4.6
127.9
128.7
128.8
127.9
128.7
0.1
0.7
0.6
Meat
2.9
116.0
117.8
118.4
116.2
117.9
0.5
2.1
1.5
Fish & Seafood
4.5
125.1
129.0
127.8
126.7
128.6
-0.9
2.2
1.5
Milk, Cheese & Eggs
1.8
121.6
119.9
119.8
123.0
120.4
-0.1
-1.5
-2.1
Oils and Fats
0.6
104.3
103.9
103.9
104.2
103.9
0.0
-0.4
-0.3
Fruits
1.4
112.3
113.4
113.8
111.4
113.4
0.4
1.3
1.8
Vegetables
2.3
122.9
126.7
126.4
125.3
126.6
-0.2
2.8
1.0
Sugar, Jam, Honey, Choc. &
Confectionery
0.7
105.9
113.5
113.5
105.8
113.5
0.0
7.2
7.3
Food Products n.e.c.
0.8
114.1
118.8
119.4
114.4
118.9
0.5
4.6
3.9
Food Away From Home
10.4
119.9
122.1
122.4
119.6
122.1
0.2
2.1
2.1
Coffee, Tea, Cocoa & Non-Alcoholic Beverages
1.4
113.2
113.7
114.1
113.2
113.8
0.4
0.8
0.5

 
Monthly Changes for CPI
 
Compared with the previous month, the CPI for March 2010 remain unchanged at 113.2. Increases were shown in four main groups namely Restaurants & Hotels ( + 0.3 per cent ); Furnishings, Household Equipment & Routine Household Maintenance and Education by 0.2 per cent respectively; Alcoholic Beverages & Tobacco ( + 0.1 per cent ). On the other hand, decreases were shown for Food & Non-Alcoholic Beverages; Clothing & Footwear; Health; Transport and Communication by 0.1 per cent respectively. Indices for Housing, Water, Electricity, Gas & Other Fuels; Recreation Services & Culture and Miscellaneous Goods & Services remain unchanged at 106.5; 107.2 and 112.8 respectively.
 
The 0.1 per cent decrease in the index for Food & Non-Alcoholic Beverages in March 2010 compared with that of the previous month was the result of decrease in the index for Food At Home by 0.2 per cent while the index for Food Away From Home and Coffee, Tea, Cocoa & Non-Alcoholic Beverages were increased by 0.2 per cent and 0.4 per cent respectively.
 
Among the food items which recorded notable increases in the index in March 2010 compared with the previous month were Cucumber ( + 16.0 per cent ); Apples, Green ( + 3.8 per cent ); Kailan ( + 3.4 per cent ); Choy Sum ( + 3.0 per cent ); Round Scad (Fish) ( + 1.3 per cent ) and Chicken ( + 0.7 per cent ).
 
Meanwhile, the index of some food items decreased in March 2010 compared with the previous month. Among these were Tomatoes ( - 19.3 per cent ); Red Chillies ( - 8.4 per cent ); Onions, Big ( - 7.2 per cent ); Honeydew ( - 3.8 per cent ); Brinjals ( - 3.7 per cent ); Indian Mackerel (Fish) ( - 2.1 per cent ) and Cuttlefish ( - 1.9 per cent ).
 
A reclassification of items according to their durability and services rendered showed an increase of 0.1 per cent for Services. Indices for Semi-Durable Goods; Durable Goods and Non-Durable Goods decreased by 0.1 per cent respectively.


 

 

 

 

 

 
 
Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Іран Іспанія Італія Казахстан Канада Киргизстан Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сербія Сирія Словаччина Словенія США Таджикистан Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
IT та телекомунікації Географічне розташування Довідкова інформація Економічне співробітництво Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Інше машинобудування Інші послуги Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Національна символіка Святкові дні Товари агропромислового комплексу Товари деревообробної промисловості Товари кольорової металургії Товари легкої промисловості Товари фармацевтичної промисловості Товари хімічної промисловості Товари чорної металургії Точне машинобудування

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки