Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Польща
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Закарпатська Торгово-промислова палата
«Враховуючи сьогоднішню економічну ситуацію, необхідність у наданні практичної допомоги малому, середньому та крупному бізнесу України в налагодженні, відновленні чи створенні нових виробництв, які в свою чергу будуть сприяти створенню нових робочих місць., збільшенню доходів суб’єктів господарювання та зростання бюджетних надходжень, є одним з найбільш ефективних шляхів стабілізації економічного зростання нашої держави.
Члени Палати, Закарпатська ТПП всілякими ресурсами, всіма наявними можливостями готова підтримати Ваші кроки з популяризації українських товарів, українського товаровиробника не тільки на внутрішньому, але й на зовнішніх ринках»

Украинские нефтепродукты
Інформаційний простір Республіки Польща: фінансування, рейтинги (2009 р.)  
Параметри: Кон’юнктура ринків, Товари целюлозно-паперової промисловості та друкована продукція, Інші послуги, PR та реклама, IT та телекомунікації

 

Інформаційний простір Республіки Польща: фінансування, рейтинги

 
З 1 травня 2004 р., після вступу Республіки Польща до ЄС, польські ЗМІ працюють на внутрішньому та спільному європейському ринку в умовах конкуренції.

Якщо йдеться про порядок фінансування державних засобів масової інформації (телебачення) РП, то у польському законодавстві чітко прописані норми, які виходять із принципів європейського законодавства. ЗМІ РП, які стоять на засадах виконання державних замовлень мають конкретну суспільну місію. У більшості європейських країн, а також в Польщі, суспільство викуповує державні телевізійні послуги, сплачуючи абонемент. Натомість, на думку експертів, польське законодавство не дає чіткого пояснення, яким чином представники ЗМІ використовують державні кошти, направлені на розвиток, наприклад, державного телебачення РП.

Експерти вважають, що введення системи концесій для усіх телевізійних ЗМІ, не лише комерційних, а також певних видів діяльності державних ЗМІ, могло б стати методом забезпечення певного контролю медіа-ринку та зрівноважило б у статусі усі інститути ЗМІ. Європейське право допускає змішану систему фінансування державних ЗМІ: за рахунок абонементної плати та за рахунок здійснення господарської діяльності, особливо, на рекламному ринку. Однак, у цьому розрізі з’являється багато проблем, які мають політичне підґрунтя.

Система державних польських ЗМІ функціонує на підставі Закону РП «Про радіо та телебачення» від 29 грудня 1992 р. Натомість, як зауважують експерти, формування медійного простору у Польщі, та загалом у Європі, дещо залежить від політичного тиску. Насправді у Польщі існує дуалістична модель фінансування державних ЗМІ, де присутні державні кошти фінансування та фінансові ресурси комерційного характеру. Натомість, у Польщі поступово запроваджують англійську систему фінансування ЗМІ, тобто йдеться про модель телевізійного каналу BBC, який фінансується здебільшого за рахунок абонплати, а також за рахунок комерційної складової (реклами, пропонування мовних курсів на аудіо,- та відеоматеріалах, інтернет-послуги тощо).

В Республіці Польща у випадку транслювання телевізійних програм, певному телевізійному каналу необхідно отримати ліцензію, яку видає Департамент захисту конкуренції та споживачів РП. Ліцензія видається на 4 роки, в якій чітко описуються завдання певної програми, технічне оснащення тощо.

Поняття концесії присутнє у польському медійному просторі, якщо йдеться про створення тематичних програм (наприклад, культура, освіта, спорт).

 
Радіо
 
У минулі роки був чіткий поділ польського радіо-ринку на локальний, понадрегіональний та загальнодержавний ринки. На сьогоднішній день, загальнонаціональні транслятори інформації прагнуть побудувати мережу локальних станцій з метою повного використання свого потенціалу.

З огляду на високу концентрацію капіталу на радіо-ринку спостерігається певна присутність приватного капіталу окремих медійних груп.
           
Група “Eurozet” володіє 19 концесіями та виступає єдиним власником наступних радіо-каналів:
  •  «Radio ZET», яке володіє концесією на трансляцію програми під назвою «Radio ZET» і охоплює 89% території Польщі,
  •  «ZET Premium», яке володіє концесією на трансляцію програми “Chilli ZET” (13,6% території РП).
У свою чергу, власниками ТзОВ “Eurozet” є французьке товариство “Lagardere Active Radio International” (LARI) – найбільший радіооператор у Західній та Центральній Європі, а також голландська фірма “Kanoko Holding B.V.”
           
Група «Broker» має 20 концесій. АТ «Broker» володіє акціями: 
  • близько 100% акцій ТзОВ «Radio Muzyka Fakty», яка має концесією на трансляцію радіопрограми «RMF FM», територія покриття якого складає 93,3% території Польщі,
  • 100% акцій ТзОВ «Opera FM», яка володіє трьома концесіями на право транслювати програми «RMF Classic», територія покриття якого складає 14,7% території Польщі,
  • безпосередньо через ТзОВ «Region» та ТзОВ «Multimedia», АТ «Broker» володіє акціями у 18 фірмах, які мають концесії на право трансляції місцевих радіопрограм.
Єдиним власником АТ «Broker» є товариство «Bauer Media Invest GmbH (BMI)», частина німецької видавничої групи «Bauer».
           
Група «Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA» (АТ «Об’єднанні розважальні підприємства») має 40 концесій. Єдиним власником «ZPR SA» є фірма «Time», яка, у свою чергу, володіє частиною акцій у таких фірмах як:
  •  «Wawa SA», яка виконує концесію на право трансляції програми під назвою «Eska Rock» (22,5% території РП),
  • в рамках «Radio Eska SA» має 19 концесій,
  • в рамках «International Communication Sp. Z o.o.» має 2 концесії.
Додатково, за посередництвом «Radio Eska SA» та «International Communication Sp Z o.o.» група володіє акціями радіопрограм мережі «Radio Vox FM».
           
Власники товариства «ZPR SA» є фізичні особи, які проживають на території Польщі.
           
Група «Agora S.A.» має 28 концесій та володіє частиною акцій таких підприємств як:
  • «Inforadio Sp. Z o.o.», яка має концесію на трансляцію програми «TOK FM Перше інформаційне радіо» (територія покриття складає 19,1% усієї території РП),
  • «Grupa Radiowa Agory Sp. Z o.o»
  • «IM 40 Sp. Z o.o.»
 
Телебачення 
 
АТ «Polsat» має 17 концесій. «Polsat S.A.» має одну концесію загальнонаціонального масштабу на телевізійні програми, а також 9 концесій на трансляцію телевізійних програм через сателітарні канали. Водночас, виступає єдиними власником фірми «Media-Biznes Sp. Z O.O.», який володіє концесією на трансляцію сателітарних програм.

Власниками «Polsat S.A.» є Зигмунт Солож-Жак (25% акцій), Геронім Рута (4% акцій), «Karwell Ltd» (Кіпр) – 45% акцій, «Sensor Overseas Ltd» (Кіпр) – 8% акцій, «Polsat Media B.V.» (Голландія) – 18% акцій.

Водночас, «Karwell Ltd» і «Sensor Overseas Ltd» є фірмами залежними від акціонерів товариства «Telewizja Polsat SA», а саме від Зигмунта Солож-Жака і Героніма Рути.

АТ «Polskie Media» володіє концесіями кабельного телебачення. Власниками товариства є:
  • «Trans Media Group Sp. Z o.o.» (92,9% акцій, 94% голосів)
  • TVN SA – 6,7% акцій, 5,4% голосів
  • Інші акціонери – 0,4% акцій та 0,6% голосів
 Телевізійне товариство «Odra Sp. Z o.o.» має 5 концесій на транслювання програм через кабельне телебачення. Власниками компанії є:
  • «Trans Media Group Sp. Z o.o.» (52% акцій)
  • Polskie Media SA – 48% акцій.
Телевізійна група «TVN» виконує 13 концесій за межами країни, 10 концесій сателітарного транслювання. Водночас, володіє акціями ТзОВ «NTL-Radomsko», яка випускає програми регіонального значення, а також акціями ТзОВ «Media Sp. Z o.o.», яка пропонує сателітарне обслуговування телевізійних програм.
 
Власниками АТ «TVN SA» є:
  • Strateurop International B.V. (Голландія) – 51% акцій та 52% голосів,
  • N-Vision B.V. (Голландія) – 7% акцій та 7% голосів
  • Інші акціонери – 42% акцій та 41% голосів.           
ТзОВ «Puls» виконує концесії кабельного транслювання телевізійних програм. Власники компанії:
  • «Prowincja Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych» (50% акцій)
  • Dariusz Dąbski (50% акцій).
     
Цифрове телебачення  
 
ТзОВ «Canal+Cyfrowy» володіє концесіями на безпровідникове транслювання сателітарних телевізійних та радіопрограм.

Власники фірми:

  • Group Canal +SA (Франція) – 75% акцій/голосів
  • LGI Ventures B.V. (Голландія) – 25% акцій/голосів.
           
Компанія «Polsat SA», власниками компанії є:  
  • Polaris Finance B.V. (Голландія) – 68% акцій та 78% голосів
  • Зигмунт Солож-Жак – 4% акцій та 5% голосів
  • Інші акціонери – 28% акцій та 17% голосів
  • Більшістю акцій Polaris Finance B.V. (Голландія) володіє   Зигмунт Солож-Жак.  
Група «ITI Neovision Sp. Z O.O.» отримала концесією на безпровідникове транслювання телевізійних програм, 3 концесії сателітарного транслювання, 2 концесії на транслювання радіо-програм. Єдиним власником компанії виступає «Neovision Holding B.V.» (Голландія).
 
Компанія «Telekomunikacja Polska SA» володіє концесією на безпровідникове транслювання телевізійних та радіопрограм, а також на трансляцію сателітарних програм. Власниками компанії є :

  • France Telecom SA (франція) – 49% акцій
  • Capital Research and Management Company (американський капітал) – 10% акцій
  • Фонд держмайна РП – 4% акцій
  • інші акціонери – 37% акцій. 
 
Друковані ЗМІ
 
Серед друкованих ЗМІ РП перші місця у рейтингу займають газета «Rzeczpospolita» (“Жечпосполіта”), газета «Gazeta Wyborcza» (“Газета Виборча”) та газета «Dziennik Gazeta Prawna» (“Дженнік Газета Правна”).


Діаграма 1 


 

Газета «Rzeczpospolita» одна з найбільших загальнопольських щоденних газет з середнім накладом 253 тисячі екземплярів. 15 жовтня 2007 р. "Rzeczpospolita" змінила формат видання з класичного broadsheet на compact.

Власниками газети є «Mecom Group» (51% акцій) та Фонд держмайна РП за посередництвом «Державного видавничого підприємства «Rzeczpospolita SA» (49% акцій).

З 20 квітня 2008 р. газета "Rzeczpospolita" присутня також й в електронному форматі в мережі Інтернет. Наприкінці 2009 р. газета зайняла перше місце у рейтингу серед інших друкованих видань, оскільки на своїх шпальтах найкраще від усіх розмістила інформацію-опитування про підсумки роботи уряду РП минулого року. Велике зацікавлення у читачів викликав також матеріал про методи підрахунку цін продуктів необхідних для приготування Різдвяної вечері.

Газета «Gazeta Wyborcza» - щоденна політична газета. Головний редактор - Адам Міхнік. Газету видає медіальне видавництво «Agora SA». «Gazeta Wyborcza» зайняла друге місце у рейтингу, оскільки найчастіше висвітлювала тематику пов’язану із польською політикою, оцінювала та аналізувала нові юридичні та законодавчі норми, а також дискутувала навколо питань податків та ведення розрахунків.

«Dziennik Gazeta Prawna» (“Дженнік Газета Правна”) видає «INFOR SA». Газета зайняла третє місце у рейтингу друкованих видань, оскільки найкраще висвітлювала питання економіки, ринкові питання, фінанси, законодавство, а також оприлюднювала результати соціологічного опитування та різних рейтингів.

Четверте місце у рейтингу зайняв телевізійний канал TVN 24, а на п’ятому місці розмістилась радіо-станція RMF FM.

Газета “Super Express”, видавник «Murator S.A.», яка зайняла восьме місце у рейтингу, відважилась оприлюднити матеріал про те, чи преса може співпрацювати з кримінальним світом з метою отримання цікавої інформації.

Як видно, тижневики «Wprost» (“Впрост”) і «Polityka» (“Політика”) також увійшли у першу п’ятнадцятку рейтингу завдяки своїм матеріалам про польську політичну сцену. «Wprost» - це суспільно-політичний тижневик, який видає AWR «Wprost». «Polityka» - суспільно-політичний тижневик, головний редактор журналу - Єжи Бачинський.

Серед інших видів ЗМІ ключові місця займають
інтернет-ресурси onet.pl, tvn24.pl, wp.pl

Серед засобів масової інформації, які висвітлюють бізнес-новини, ключові місця займають журнали «Puls Biznesu», «Parkiet», а також ТВ канал
«TVN CNBC Biznes».  
 
 
Діаграма 2


 

Кількість посилань на відповідні засоби масової інформації  (грудень 2009 р.) 
 
Серед ключових тем, які висвітлюються у ЗМІ перше місце займає політика, друге місце – економіка, ринок, фінанси, а на третьому місці – спорт.
 
 
Діаграма 3


 
Кількість посилань у провідних друкованих виданнях на відповідну тематику  (грудень 2009 р.)
 
 
 
 

 

Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Ірак Іран Іспанія Італія Казахстан Канада Киргизстан Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сенегал Сербія Сирія Словаччина Словенія США Таджикистан Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
IT та телекомунікації PR та реклама Будівництво Валюта Вироби з чорних та інших некоштовних металів Географічне розташування Державний устрій Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Інформаційно-аналітичні послуги Інші послуги Консалтингові послуги Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Населення Нетарифне регулювання Святкові дні Страхування Товари агропромислового комплексу Товари кольорової металургії Товари легкої промисловості Товари фармацевтичної промисловості Товари хімічної промисловості Товари целюлозно-паперової промисловості та друкована продукція Товари чорної металургії Транспорт Транспортне машинобудування Транспортно-експедиційні послуги Туризм Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки