Навантаження ВАТ РЖД у квітні знизилося на 22,7 %
У квітні обсяги перевезень вантажів і пасажирів залізницею продовжили зменшуватись. Але вантажні перевезення, які забезпечують основний прибуток російських залізниць, показують тенденцію до стабілізації падіння: у квітні, як і в березні, спад у порівнянні з 2008 роком втримався на рівні не набагато більшому 22 %. Це дає змогу експертам вважати, що такий рівень падіння збережеться на весь 2009 рік, якщо країну не захлисне друга хвиля кризи.
ВАТ "Російські залізниці" (РЖД) опублікувало дані про підсумки роботи в квітні 2009 року, які свідчать про продовження спаду перевезень залізничним транспортом. Обсяг вантажних перевезень знизився на 22,7 % у порівнянні з квітнем 2008 року – до 89,2 млн. тонн. У порівнянні з березнем (- 21,8 % у порівнянні з минулим роком) спад не значним чином зменшився. В середньому за чотири перших місяці 2009 року навантаження в мережі ВАТ РЖД впало на 26 %. За даними держмонополії, більш за все постраждали перевезення кам'яного вугілля (спад на 20,4 %) і коксу (на 40,8 %), залізної і марганцевої руди (на 26,4 %), чорних металів (на 32,5 %) і металобрухту (на 48,9 %). Зросли лише перевезення зерна і продуктів перемолу – на 21,9 %.
У пасажирському комплексі спад розвивається приблизно такими ж темпами: у квітні ВАТ РЖД перевезло 94,4 млн. чоловік, що на 13,8 % менше, ніж у квітні минулого року. Перевезення пасажирів поступово зменшується починаючи з початку року: у січні зменшення склало 4,5 %, у лютому – 10,9 %, у березні – 13 %. Для запобігання лавиноподібного спаду в літній період з 1 червня по 31 серпня ВАТ РЖД вперше ввело систему скидок на квитки від 20 % до 40 % у залежності від напрямків і умов перевезення і оплати. В ВАТ РЖД очікують, що планований фінансовий ефект від знижок складе 3 млрд. руб.
Експерти констатують, що попит на послуги залізниці відображає поточну ситуацію в економіці Росії. Так експерти відзначають, що динаміка промислового виробництва в Росії має схожу картину: після різкого спаду на початку року обсяги трохи стабілізувалися. Динаміка останніх місяців додає впевненості експертам в тому, що й у цілому по року падіння залізничних перевезень залишиться на рівні 25 %. ВАТ РЖД у своїх припущеннях поки виходить з більш оптимістичного прогнозу середньорічного падіння в 19 %. Аналітики відзначають, що позитивна тенденція – пожвавлення одного з найбільших торгових партнерів Росії, Китаю: у квітні вперше з початку року китайські порти перевалили 500 млн. тонн, що менше квітневих показників 2008 року лише на 1,9 %. У зв'язку з цим, на думку експертів, експорт масових вантажів з Росії, принаймні, у східному напрямку незабаром почне відновлюватися. Але погрози другої хвилі кризи все рівно залишаються. Криза неплатежів по кредитах може дестабілізувати банківську систему, унаслідок чого скоротиться і кредитування реального сектору, вважають фахівці. В таких умовах промвиробництво, а за ним і навантаження залізниць знову можуть піти вниз.
|