Русскоязычный заголовок: Развитие транспортной отрасли Испании (март 2010 г.)
Розвиток транспортної галузі Іспанії (березень 2010 р.)
Обсяги реалізації автомобілів в Іспанії зросли на 18% у січні ц.р. (п'ятий місяць росту продажів). У січні було зареєстровано 70 тис. авто у порівнянні до 59 тис. за аналогічний період 2009р., за який обсяги впали на 40%. За прогнозами Національної асоціації автовиробників (ANFAC), у І-му півріччі реалізація автомобілів має зрости на 20%, але вже в ІІ-му відбудеться її зниження через згортання Плану 2000Е та підвищення з 01.07.10 ставки ПДВ (з 16% до 18%).
За даними ANFAC у лютому 2010р. продажі автомобілів зросли на 47%, що є найвищим відсотковим показником за всю історію. В абсолютних показниках продажі склали 91,3 тис. од., що з початку року становить 161,4 тис. авто (на 32,9% більше, ніж за січень-лютий 2009р.).
Автовиробники та дилери побоюються, що реалізація плану підтримки автопромисловості (План 2000Е), фінансування якого було подовжено на цей рік на 100 млн. євро, припиниться вже в травні 2010р. через те, що лише у січні-лютому ц.р. було витрачено майже 50% коштів.
Міністр розвитку Іспанії Х. Бланко представив у Конгресі депутатів нову модель управління аеропортами в Іспанії та детальний календар відповідних законодавчих змін.
Так, Державна установа підприємницького характеру "AENA" ("Іспанські аеропорти та аеронавігація"; відповідає за цивільні аеропорти та аеронавігацію), розділяється на дві організації: з аеронавігації (залишиться в державній власності) та з управління аеропортами (буде відкрита для приватного акціонерного капіталу). Мережа аеропортів буде об'єднана в державне господарське товариство, в якому Іспанія матиме 70%, а 30% буде відкрито для приватних інвестицій.
За умови фінансово-економічної доцільності, для окремих аеропортів, які мають високі обсяги пасажиро- та вантажообороту, планується створити дочірні компанії цих товариств, які належатимуть Центральній адміністрації (автономні області, муніципалітети та торгово-промислові палати Іспанії матимуть до 39% голосів у керівних радах). Адміністрація призначатиме 51% членів керівних рад, а 10% залишиться за приватними підприємствами, які братимуть участь в материнській компанії. Рішення прийматимуться кваліфікованою більшістю голосів. Планується створити такі структури в міжнародних аеропортах "Барахас" (Мадрид) та Ель Прат (Барселона) з майбутніми планами щодо аеропортів Пальма де Майорка, Малага або Аліканте. Остаточна структура управління затверджуватиметься королівським декретом (буде прийнятий у І-му півріччі 2010р.) та міститиме перелік найбільш важливих аеропортів, які залишаться в компетенції держави та тих, які можуть бути передані іншім адміністраціям.
***
Для скорочення видатків на паливо та викидів в атмосферу, з 01.03.10 авіакомпанія "Iberia" ввела оплату за перевезення другої валізи. На національних та європейських маршрутах друга та наступні валізи (крім ручної поклажі до 10 кг) коштуватимуть в економ-класі 50 євро кожна (при замовлення через Інтернет) та 60 євро - в аеропорту.
Перевезення валізи до 23 кг в економ-класі та до 46 кг (можна поділити на дві валізи) в бізнес-класі є безкоштовним.
***
Через невирішеність технічних питань іспанська авіакомпанія "Iberia" та британська "BritishAirways" вирішили відкласти укладення угоди про злиття (було заплановане на кінець березня 2010р. згідно з меморандумом, підписаним в листопаді 2009р.), переговори щодо якої були розпочаті ще в липні 2008р.
Після укладення угоди, "British Airways" матиме 55% у новій компанії, а іспанська сторона – 45%. "Iberia" зберігає за собою право відмовитись від угоди, якщо "British Airways" не вирішить проблеми із заборгованістю за пенсійним фондом, яка сягає 3 млрд. євро. У разі злиття, нова компанія матиме 419 літаків та здійснюватиме рейси за 205 напрямами.
|