Русскоязычный заголовок: Экономические новости Чешской Республики (март 2010 г.)
Економічні новини Чеської Республіки (березень 2010 р.)
Про заборону продажу празького аеропорту "Рузинє"
Палата депутатів Парламенту ЧР 9 березня 2010 р подолала вето Президента ЧР на Закон №8/2010 Зб. "Про заборону продажу празького аеропорту "Рузинє". Відповідно до даного закону заборонено приватизація та продаж стратегічного державного об'єкту Чехії, аеропорт "Рузинє", у зв'язку з низькою ціною, яка була запропонована основними претендентами.
Наглядова рада чеської авіакомпанії ČSA («Чеські авіалінії») затвердила трирічний план порятунку головного авіаперевізника країни від банкрутства. «Чеські авіалінії» планується перетворити на холдинг та перевести на дочірні фірми деякі види діяльності, наприклад, здійснення чартерних рейсів.
У 2009 році «Чеські авіалінії» отримали кредит від чеського державного підприємства «Осінек», умови надання якого зацікавили Європейську Комісію. За її підозрам, мова йдеться про надання недозволеної державної підтримки.
Авіакомпанія опинилася на межі банкрутства в 2009 році. На початок року збитки компанії склали 3,5 млрд. чес. крон (близько 200 млн. дол. США). План з порятунку «Чеських авіаліній» був переданий на розгляд Міністерству фінансів ЧР, але для того, щоб план вступив набув чинності потрібно його згода Уряду Чеської Республіки.
Палата депутатів Парламенту ЧР підтримала законопроект про обмеження азартного бізнесу
Проект Закону передбачає розширення повноважень міських і сільських адміністрацій. Місцева влада отримає компетенцію, за допомогою спеціальних розпоряджень, обмежувати кількість гральних закладів і розміщення гральних автоматів на своїй території. Правова норма також позбавить лотерейні фірми права перераховувати кошти створеним ними ж благодійним організаціям.
Якщо законопроект пройде обговоренням в Сенаті ЧР і його підпише Президент Чехії, міські та сільські адміністрації також отримають право брати участь у процесі видачі ліцензій на розміщення лотерейних відеотерміналів. Нині це право належить виключно Міністерству фінансів Чеської Республіки.
Щодо стану виробництва провідного автовиробника Чехії "Шкода Авто"
Фінансова та економічна криза негативно позначилась на економічних показниках заводу "Шкода", головного чеського виробника легкових автомобілів. Автозавод "Шкода" у 2009 р. продав найбільшу кількість машин за історію свого існування - 684 226 одиниць, тобто на 1,4% більше, ніж у 2008р. В той же час, на підприємстві прибуток від продажів знизився на 68% і склав 3,46 млрд. чес. крон.
Причиною падіння прибутків послужило надання знижок, з метою залучення клієнтів, а також "цінова" боротьба з конкурентами, перш за все, корейським виробником автомобілів фірмою "Хьюндай", яка минулого року продала 3,1 млн. машин, що є в 5 разів більше, ніж "Шкода". Прибуток корейського виробника в 14 разів перевищив прибув чеського автозаводу.
Динаміка розвитку прибутку та продажів автозаводу "Шкода"
РІК
|
2003
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
надходження
(у млрд. чес. крон)
|
145
|
163,7
|
187,4
|
203,7
|
221,9
|
200,2
|
187,9
|
прибуток в млрд. крон без оподаткування
(у млрд. чес. крон)
|
2,51
|
4,8
|
10,1
|
14,2
|
19,9
|
13,4
|
4,7
|
прибуток в млрд. крон після оподаткування
(у млрд. чес. крон)
|
1,5
|
3,4
|
7,9
|
11,1
|
16,0
|
10,8
|
3,5
|
кількість проданих машин (тис.)
|
450
|
452
|
492
|
550
|
630
|
675
|
684,2
|
У 2010 р. фірма "Шкода" планує впровадити нову цінову політику, залучати нових покупців без надання знижок, представити 2 нові моделі - "Фабіа" і "Румстер", а також продовжить розвиток моделі з електродвигуном.
За аналітичними прогнозами автозаводу "Шкода", в нинішньому році зменшаться обсяги продажів у країнах Східної Європи, але навпаки підвищаться в Китаї та Індії.
У серпні 2010 р. очікуються зміни в керівництві автозаводу "Шкода". Новими членами правління фірми стануть Вінфрід Краус та Міхаель Олеклаус, які очолять відділи економіки, а також виробництва й логістики. Голову правління Реінхарда Юнга замінить колишній директор китайського представництва заводу "Фольцваген" - Вінфрід Вагланд.
|