Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Великобританія
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Миколаївська обласна державна адміністрація
«Вважаємо, що сайт є зручним та інформаційно корисним для підприємств, які здійснюють зовнішню торгівлю, державних установ та інших користувачів»

Украинские нефтепродукты
Стан економіки та зовнішньоекономічної сфери у Великій Британії (1 квартал 2009 р.)  
Параметри: Будівництво

Стан економіки та зовнішньоекономічної сфери у ВБ (1-й квартал 2009 р.)

Ознаки економічної кризи, які виявилися ще в другому півріччі 2008 року, на початку 2009 р. продовжували наростати. За уточненими даними, опублікованими в березні (див. таблицю в кінці бюлетеню), спад ВВП склав у четвертому кварталі минулого року -1,6%.

Оскільки впровадження першого етапу програми оздоровлення фінансового сектора в жовтні 2008 р. дало обмежений ефект, 19 січня 2009 р. урядом Великобританії було оголошено другий пакет надання допомоги банківській системі. Серед довгого переліку заходів можна насамперед виділити план, згідно з яким банкам пропонується страхування від втрати коштів через неліквідні борги (через що, власне, і розпочалася кредитна криза). Банкам доведеться вносити плату за цю страховку, проте уряд не очікує, що ця плата вноситиметься шляхом придбання державою акцій. Згідно зі страховою схемою, банки узгоджуватимуть з урядом суму, котру, як очікується, вони втратять через наявність конкретного боргу. Після цього Казначейство продасть банкові страховку на суму до 90% від очікуваних додаткових втрат банківської установи від боргу. За заявами уряду, йдеться про «ті активи, які найбільше постраждали від поточних економічних умов» (фахівці, однак, зазначають, що обсяги такого боргу визначити важко, тому що власне ринок боргових зобов’язань зазнав колапсу). Цей план дістав назву «Схема захисту активів». Його вартість оцінюється в понад 200 млрд. ф. ст., проте Казначейство відмовляється офіційно назвати цю цифру, адже вона залежатиме від обсягів «зіпсованих» активів банків.

 

До рівня 50 тис. ф. ст. підвищено також суму гарантій уряду по поверненню вкладів індивідуальних клієнтів у разі банкрутства банків.

 

А. Будівництво.
 
Уряд Великобританії 5 січня оголосив про виділення 40 млрд. ф. ст. на потреби капітального будівництва, включаючи школи, житлове будівництво, розвиток транспорту та інших галузей. Крім того, на початку лютого він виділив банкам і будівельним компаніям позику у вигляді держоблігацій на загальну суму в 185 млрд. фунтів стерлінгів (263 млрд. дол. США) в рамках заходів, спрямованих на оздоровлення іпотечного кредитування. Одержувачами цієї позики, що надавалася з квітня минулого року по січень 2009 включно, стали 32 банки й компанії, які погодились брати участь у запровадженій Банком Англії схемі вирішення проблеми ліквідності. За умовами схеми, її учасники обміняли свої ризиковані авуари на гарантовані держоблігації. Замість цього, банки й компанії передали державі свої цінні папери на загальну суму в 287 млрд. фунтів стерлінгів, які з того часу втратили, за деякими оцінками, близько 16% своєї ринкової вартості й у цей час оцінюються у 242 млрд. фунтів стерлінгів. У зв'язку із цим знецінюванням "застави" Банк Англії заявив про можливе збільшення "відповідного внеску" з боку учасників схеми.
 
Б. Зайнятість.
 
12 січня уряд зобов’язався виділити до 500 млн. ф. ст. для допомоги безробітним, що перебувають у цьому статусі тривалий час. Передбачається, що таку допомогу отримають до 500 тис. чол., що допоможе їм пройти виробниче навчання або одержати роботу в наступні 2 роки. Компанії одержать 2500 ф. ст. за прийом на роботу особи, яка була безробітною більш ніж 6 місяців; ці кошти надійдуть з фондів створеного в листопаді 2008 р. пакету фіскальних стимулів. Додатково буде виділено 140 млн. ф. ст. на створення в 2009-2010 рр. 35 тис. місць для навчання молодшого виробничого персоналу, що доведе кількість таких робочих місць, що фінансуються урядом, до 250 тис.
 
В. Допомога малому та середньому бізнесу.
 
14 січня уряд оголосив про допомогу малому та середньому бізнесу в одержанні кредитів від банків з тим, щоб утримувати їх «на плаву». За цим планом, банкам надаються гарантії (на загальну суму 20 млрд. ф. ст.) для покриття половини суми ризику при видачі кредитів на повсякденні потреби компаній, обіг яких складає до 500 млн. ф. ст.
 
Г. Автомобільна промисловість.
 
27 січня Держсекретар у справах бізнесу П. Мендельсон оголосив про початок програми державного гарантування (на суму до 2,3 млрд. ф. ст.) виданих кредитів для подолання кредитної кризи, включно з гарантіями на розблокування до 1,3 млрд. ф. ст. від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) для інвестицій у виробництво автомобілів, що даватимуть менше викидів вуглецю.
 
На додачу до дій уряду, свій внесок у подолання кризи вносить Банк Англії. Так, рівень базової облікової ставки знижено з 5,0% (у жовтні 2008 року) до 0,5% в березні 2009 р. – це найнижчий показник за всю 315-річну історію цієї установи. Банк оголосив також про плани розблокування кредитних ринків шляхом створення нового фонду в сумі 50 млрд. ф. ст. (74 млрд. дол. США) для придбання банківських активів. В повідомленні зазначається, що починаючи з 13 лютого він купує у комерційних банків їхні цінні папери з тим, щоб вони за ці кошти надавали кредити клієнтам на період до 90 днів. Однак стосовно кредитів на більш тривалі періоди Банк продовжить консультації з фахівцями. Компанії, які наразі не випускають комерційні папери, також за певних умов зможуть користуватися фондом. Спочатку Банк планує купувати лише папери, деноміновані у фунтах стерлінгів, проте може розглянути й можливість переходу до використання інших валют. Цінний папір, що купується, повинен мати «інвестиційний рейтинг», а Банк купуватиме його за спредом, що перевищує відсоткову ставку свопових контрактних зобов’язань, які мають аналогічний термін погашення. Висококласний папір буде мати вартість на три чверті процентного пункту вище від цих контрактів (тобто, менше ніж поточна ринкова ціна у сумі повного процентного пункту, однак вище ніж звичайна ціна приблизно в 0,55 процентного пункту вище для цих контрактів). Цінний папір з найнижчим інвестиційним рейтингом буде купуватися за ставкою три процентних пункти понад довідкову ставку – це той рівень, який свідчить про суттєву знижку в порівнянні з номіналом. Банк продовжує консультації про аналогічні схеми придбання корпоративних бондів та боргових зобов’язань, а також планує розповсюдити цей механізм на довгострокові запозичення. Однак поки що не до кінця зрозуміло, чи Банк обмежуватиме кількість придбань акцій у одного учасника схеми та чи буде накладати обмеження на придбання боргових зобов’язань, випущених однією компанією.
 
 

 

Банк Англії погодився звернутись до уряду за дозволом щодо збільшення грошової маси з метою відновлення економічного зростання («кількісне пом’якшення»), оскільки подальше зниження облікової ставки може зашкодити рентабельності банків. Комітет з монетарної політики в ході таємного голосування одноголосно прийняв таке рішення. Експерти зазначають, що центральний банк країни робить все можливе для підтримання ліквідності. Ефект від зниження облікової ставки буде відчутний не відразу. Урядовці мають застосовувати інші фінансові інструменти (окрім зниження ставок) для ефективного впливу на економічну ситуацію, а також тримати інфляцію на рівні запланованих 2%.
 
Схиляючись до того, щоб надалі не знижувати облікову ставку, більшість членів Комітету з монетарної політики Банку Англії повідомили, що незрозуміло, яким саме чином зниження вплине на реальні сектори економіки та висловили застереження, що цілком вірогідним є зростання ризику негативного впливу таких дій на економіку країни. Саме тому очікується, що на наступному засіданні (5 березня) Банк оголосить не про чергове зниження ставки, а про початок «кількісного пом’якшення».
 
 
  
 
 

 

Показники економічного розвитку Великобританії

(за останніми наявними даними Казначейства Великобританії, станом на 20 березня 2009 року та Національного статистичного відомства, якщо не зазначено інше)

 Показник
Період
Рівень
 
Динаміка
(до відповідного періоду минулого року)
1. Забезпечення зростання ВВП
 ВВП (ІV квартал)
-1,6% до минулого кварталу
 
-2,0%
 в т.ч. послуги (за 3 місяці до листопада)
0,4 до попередніх 3-х місяців
 
0,6%
 промислове виробництво (за 3 місяці до січня)
-5,6 до попередніх 3-х місяців
 
-9,6%
 обробна промисловість (за 3 місяці до січня)
-6,4 до попередніх 3-х місяців
 
-10,4%
 споживання домогосподарств (І квартал 2009 р.)
1,4 до попереднього кварталу
 
3,0%
 обсяги роздрібної торгівлі (січень)
0,8 до попереднього місяця
 
3,6%
2. Ринок праці
 Безробіття (за 3 місяці до січня)
 
6,5%
 
 Доходи населення (за 3 місяці до січня)
 
 
3,5%
3. Інвестиції
 Інвестиції в економіку (ІІ квартал)
 
 
-2,1%
 Інвестиції в бізнес (ІІІ квартал)
 
 
-0,1%
4. Інфляція
 CPI - індекс споживчих цін (станом на 9 березня)
 
3,2%
0,9 %до минулого місяця
 RPI - індекс роздрібних цін (станом на 9 березня)
 
0,0%
0,6 %до минулого місяця
 RPIX - індекс роздрібних цін, що виключає іпотечні платежі (станом на 9 березня)
 
2,5%
1,0%до минулого місяця
5. Платіжний баланс
 Поточний рахунок (ІV квартал)
 
-7,6 млрд.£
 
 Торгівля товарами (ІV квартал)
 
-23,1 млрд.£
 
 Торгівля послугами ( ІV квартал )
 
12,1 млрд.£
 
 Експорт товарів (за 3 місяці до січня)
 
 
-10,3%
 Імпорт товарів (за 3 місяці до січня)
 
 
-12,0%
6. Фінанси
 Облікова ставка (змінено 5 березня 2009 р.)
 
0,5%
 

 


 
 На сьогодні лише невелика частина з 350 компаній, акції яких котируються на фондовій баржі «Файненшл Таймс», мають кредитні рейтинги.
 
 Дані про міжнародну торгівлю публікуються у Великобританії за кожний місяць.
 
 
 SDR - спеціальні права запозичення, створені МВФ в 1969 році для підтримки резервів країн-акціонерів фонду. Вони розподіляються між країнами відповідно до їхніх квот у фонді. SDR також служать одиницею розрахунків МВФ і деяких інших міжнародних організацій.

Політика «кількісного пом’якшення».

Інші сектори економіки.

Допомога національній банківській системі здійснюється в обмін на акції банків, яким вона надається . Мова йде про фактичну націоналізацію окремих банків. Зокрема, міністерство фінансів країни й керівники банків розробляють деталі плану по страхуванню кредитних організацій. Таким чином, поки що в Англії не буде створюватись "поганий банк ", ідея якого вже давно розглядається урядами розвинених країн. Держава не буде витрачати гроші на купівлю "токсичних" активів у банків відразу, вона відстрочить бюджетні витрат на порятунок кредитних організацій. План наступний: банки повинні будуть погодитися взяти на себе перші втрати по застрахованих активах (на 5-6% від їхньої ціни), а також відразу заплатити державі 2-3% від суми застрахованих для них активів, причому ця плата може бути у формі привілейованих акцій. Передбачається витратити на страхування 500 млрд. фунтів стерлінгів ($729 млрд.), причому більша їхня частина припадає на «Роял Бенк оф Скотленд» (325 млрд. ф.). Схема такого страхування вже призвела до збільшення частки держави у РБС до 95%.
Подібна інформація про інші країни  
Австрія Алжир Бельгія Білорусь Естонія Єгипет ЄС Ірак Іспанія Італія Казахстан Канада Китай Кувейт Латвія Лівія Македонія Марокко ОАЕ Південна Корея Польща Румунія Сирія Словаччина Туреччина Угорщина Україна Чехія Швеція
Інші документи по цій країні  
PR та реклама Будівництво Валюта Географічне розташування Державний устрій Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Інформаційно-аналітичні послуги Інше машинобудування Інші послуги Консалтингові послуги Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Населення Національна символіка Нетарифне регулювання Святкові дні Страхування Товари агропромислового комплексу Товари фармацевтичної промисловості Товари хімічної промисловості Товари чорної металургії Транспорт Транспортно-експедиційні послуги Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Крамниця-А
Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки