Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Польща
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Івано-Франківська обласна державна адміністрація
«Веб-Портал Державна підтримка українського експорту» за умови постійного поновлення інформації забезпечить українським товаровиробникам необхідну інформаційну підтримку в здійсненні ними зовнішньоекономічної діяльності»

Украинские нефтепродукты
Соціально-економічна ситуація в Республіці Польща (станом на 12.03.2009)  
Параметри: Макроекономічні показники, Економічні новини, Транспорт

 

Соціально-економічна ситуація в Республіці Польща (06 – 12.03.2009 р.)
 
(За даними польської преси )
 
 
Міністерство фінансів Республіки Польща відзвітувалось у Сеймі Республіки Польща про стан державного бюджету
 
За попередніми даними Міністерства фінансів Польщі дефіцит державного бюджету за результатами січня – лютого 2009 р. складатиме 5,5 млрд. злотих.
 
На 2009 р. уряд Польщі запланував 18,2 млрд. злотих.
 
Міністр фінансів Республіки ПольщаЯцек Ростовський представив депутатам Сейму детальну інформацію щодо дохідної і витратної частини державного бюджету за 2008 р., а також дані щодо поточних надходжень і витрат державного бюджету.
 
За результатами січня – лютого 2009 р. надходження до державного бюджету виявились вищими від запланованих на 1 млрд. злотих, однак за результатами лютого 2009 р. доходи державного бюджету були нижчими через витрати уряду на 2,2 млрд. злотих.
 
Загалом, протягом двох місяців до державної казни потрапило 46,5 млрд. злотих, у т.ч. надходження від податків склали 39,3 млрд. злотих (на 2,2% більше, ніж у аналогічний період 2008 р.).
 
Видаткова частина державного бюджету сягнула 52 млрд. злотих, тоді як у січні-лютому 2008 р. – 43 млрд. злотих. Міністр фінансів Республіки Польща пояснив причину збільшення видаткової частини бюджету на 20% у зв’язку з тим, що Польща заплатила більший внесок до ЄС, а також у результаті вищих коштів обслуговування боргу (на 0,7 млрд. злотих) у 2009 р. у порівнянні з 2008 р.
 
 
Польські підприємці масово подають заявки на отримання дотацій від ЄС
 
Вже протягом першого дня конкурсу на отримання дотацій від ЄС фірми подали заявки на суму 292 млн. злотих, у той час коли сума можливої фінансової допомоги з боку ЄС складала 140 млн. злотих.
 
Польська агенція розвитку підприємництва змушена була припинити приймати заявки від підприємців протягом наступних трьох днів.
 
Підприємці пояснюють своє бажання скористатись з дотації ЄС впливом фінансової кризи.
 
 
З фонду ЄС виділяються дотації для підприємців
 
Близько 80 млн. злотих склала сума найбільшої дотації з фонду ЄС для підприємців на 2007-2013 роки.
 
На думку експертів, така сума покриє лише 30% витрат побудови центрів постачання. За даними Міністерства регіонального розвитку Республіки Польща, до початку березня допомогу від ЄС отримало 844 фірм, яким надаються дотації в рамках регіональних програм та програми «Інноваційна економіка».
 
Окрім цього, серед усіх бенефіціантів допомоги ЄС лише 10% - це підприємства.
 
Лідером серед користувачів допомоги на 2007 – 2013 роки є польська компанія «Jysk».
 
У лютому фірма підписала з Міністерством економіки Республіки Польща угоду на отримання допомоги вартістю майже 80 млн. злотих, причому загальні витрати підприємства для здійснення господарської діяльності перевищують 323 млн. злотих.
 
Допомога направлена на розбудову центру постачання в м. Радомську, яке б забезпечувало продукцією польські магазини в кількох країнах Центрально-східної Європи, у т.ч. у Польщі, Чехії, Хорватії, Словаччині і Угорщині.
 
Допомога ЄС також направлена на підтримку місцевих органів самоврядування. Близько 4 тис. проектів реалізуються в польських гмінах та повітах (йдеться про школи, дитячі садки, центри суспільної допомоги).
 
Понад 6,5 тис. проектів фінансується, зокрема, в рамках програми «людський капітал».
 
 
Польський ринок легкових автомобілів має позитивні результати
 
У випадку, якщо польський злотий не зміцниться по відношенню до євро, то в польських салонах підвищаться ціни на автомобілі.
 
Водночас, промоція і розпродаж автомобілів 2008 р. випуску успішно приваблювали клієнтів.
 
Станом за лютий 2009 р. було продано 30,2 тис. нових автомобілів, тобто на 13% більше, ніж у січні ц.р. і на 7% більше, ніж рік тому.
 
За результатами двох місяців 2009 р. польський ринок легкових автомобілів має символічно позитивні результати (приріст рівня продажу становить 0,57%).
 
Натомість, працівники автосалонів потерпають від можливих результатів 2009 р., які можуть характеризуватись підвищенням цін на автомобілі через слабкий курс польського злотого.
 
На думку експертів ACEA, у 2009 р. рівень продажу автомобілів знизиться на 20%, а їхнє виробництво – на 25%.
 
 
В Польщі присутній низький рівень показника кон’юнктури у всіх економічних галузях
 
Результати дослідження економічної кон’юнктури Республіки Польща, проведеного Інститутом з питань досліджень ринкової економіки свідчать про те, що негативні оцінки економічної ситуації все ще присутні.
 
Рівень показника кон’юнктури надалі залишався дуже низьким і склав 39,5% (у січні ц.р. – 43,0%).
 
Негативна оцінка кон’юнктури проявилась у всіх економічних галузях: промисловість, торгівля, послуги, а також банківський сектор.
 
Підприємці песимістично оцінюють економічний розвиток у короткостроковій перспективі.
 
Таким чином, результати дослідження станом за два місяці 2009 р. підтверджують прогнози негативного розвитку польської економіки за результатами першого кварталу 2009 р.     
 
 
Польща не бажає виділяти кошти на боротьбу з глобальним потеплінням
 
За підрахунками екологічних організацій Польща повинна щороку перераховувати на рахунок спеціального фонду 1,5 млрд. євро на боротьбу з глобальним потеплінням.
 
Відповідно, фінансові ресурси використовувалися б з метою допомоги країнам, що розвиваються, які знаходяться у небезпеці через кліматичні зміни.
 
Представники польської влади не погоджуються з такою сумою і вважають, що розмір внесків повинен відповідати економічним можливостям країни.
 
Міністерство навколишнього середовища Республіки Польща вбачає механізм встановлення суми внеску залежно від об’єму газових викидів, зауваживши, що Польща займає лише шосте місце в ЄС за викидами CO2.   
 
 
Уряд Польщі для підтримки позитивного розвитку польської економіки збільшує дефіцит державного бюджету
 
Уряд Республіки Польщане зможе більше підвищувати рівень пенсійних внесків та скорочувати соціальні витрати, а проблема заощаджень бюджету означає збільшення його дефіциту.
 
За словами заступника Міністра фінансів Республіки Польща Елжбєти Сухоцької-Рогуської, якщо доходи країни надалі будуть нижчими, ніж заплановано, то Уряд Республіки Польща буде змушений підвищити дефіцит, але ні в якому разі не йдеться про підвищення пенсійних внесків, оскільки таке рішення сповільнило б фінансовий розвиток польських фірм.
 
Також, за словами заступника Міністра фінансів Республіки Польща, не можна припускати зміни розміру пенсій у бік зростання чи зниження (зміни щодо розміру пенсій вже відбулись 1 березня ц.р.), а також не можна підвищувати рівень заробітних плат в бюджетній сфері.
 
На думку заступника Міністра фінансів, згадані зміни можна запроваджувати лише з наступного року, попередньо прийнявши ряд законів.
 
Немає також можливості зменшити рівень дотацій, оскільки розмір коштів на обслуговування державного боргу залежить від ситуації на ринку. Заступник Міністра фінансів також підкреслює, що у випадку інвестиційних витрат Уряд Республіки Польща як раз може їх скоротити.
 
Водночас, Уряд вже зменшив свої витрати на суму 19 млрд. злотих. Наступне рішення щодо скорочення витрат буде прийнято у травні.
 
Уряд Республіки Польща також запевнив, що не проводиться жодних заходів щодо зміни розміру пенсійних внесків, а прив’язка до утримання дефіциту бюджету на рівні 18,2 млрд. злотих є абсурдним.
 
Уряд  планував доходи до бюджету на суму 301,8 млрд. злотих, а видатки – на суму 320,0 млрд. злотих при темпі росту ВВП країни на рівні 3,7%, проте лише за результатами лютого ц.р. до державного бюджету надійшло податків на суму 2,2 млрд. злотих, що є менше, ніж було заплановано.
 
Якщо брати до уваги песимістичні прогнози щодо приросту ВВП (на рівні 1,7%), то доходи державного бюджету були б нижчими на 17 млрд. злотих.
 
Міністр фінансів  Яцек Ростовський минулого тижня пояснював у Сеймі, що такий сценарій продиктовано глобальною кризою і проблемами торгівельних партнерів Польщі. Тому, за словами Яцека Ростовського, потрібно було знизити витрати державного бюджету на 10% шляхом скорочення витрат в польських міністерствах та відомствах на 10,4%, а також шляхом передачі витрат по будівництву доріг у сумі 9,3 млрд. злотих Фонду з питань підтримки доріг.
 
Проте, на думку економістів, таких заощаджень може не вистачити для підтримки позитивного розвитку польської економіки. Передбачається, що приріст ВВП Республіки Польщау 2009 р. становитиме 0,1%, а це призведе до збільшення дефіциту країни до рівня 38,2 млрд. злотих.   
 
 
У Республіці Польща погіршується ситуація на ринку праці
 
Експерти прогнозують, що найбільше звільнень відбудеться наприкінці 2009 р. - початку 2010 р.
 
За даними Державної служби зайнятості Республіки Польща, у Польщі зареєстровано понад 1,7 млн. безробітних, а наприкінці лютого ц.р. рівень безробіття у Польщі склав 10,9%.
 
Таким чином, у лютому ц.р. безробітних стало на 85 тис. осіб більше у порівнянні з січнем ц.р.
 
Натомість, у порівнянні із січнем 2008 р. рівень безробіття у Польщі є нижчим (у січні 2008 р. – 11,3%).
 
На думку експертів з польського Інституту досліджень ринкової економіки, різке підвищення рівня безробіття у лютому ц.р. у порівнянні із січнем ц.р. пояснюється затяжною зимою, низкою звільнень на виробничих підприємствах Польщі, а також поверненням до Польщі польських емігрантів.
 
Високий рівень безробіття у Польщі пояснюється також зменшенням пропозицій з боку роботодавців. За результатами лютого ц.р. польські роботодавці запропонували 64,4 тис. нових робочих місць, тобто на 1/3 робочих місць менше у порівнянні з аналогічним періодом 2008 р.
 
У Польщі зареєстровано найбільше безробітних у Центральній та Північно-східній частині Польщі (Мазовецьке воєводство), а також у Південно-західній частині Польщі (Опольське і Сілезьке воєводства). Експерти фундації CASE прогнозують, що наприкінці 2009 р. рівень безробіття не повинен перевищити рівня 12,2-12,5%.
Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Аргентина Бельгія Білорусь Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія В`єтнам Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Ірак Іран Іспанія Італія Йорданія Казахстан Канада Киргизстан Китай Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сенегал Сербія Сирія Сінгапур Словаччина Словенія США Таджикистан Туніс Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
IT та телекомунікації PR та реклама Будівництво Валюта Вироби з чорних та інших некоштовних металів Географічне розташування Державний устрій Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Інформаційно-аналітичні послуги Інші послуги Консалтингові послуги Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Населення Нетарифне регулювання Святкові дні Страхування Товари агропромислового комплексу Товари кольорової металургії Товари легкої промисловості Товари фармацевтичної промисловості Товари хімічної промисловості Товари целюлозно-паперової промисловості та друкована продукція Товари чорної металургії Транспорт Транспортне машинобудування Транспортно-експедиційні послуги Туризм Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки