Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Румунія
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
УКРАВТОПРОМ, Асоціація автовиробників України
«Асоціація підтримує створення порталу вітчизняних експортерів у мережі Інтернет, що безумовно буде сприяти поширенню конкурентоспроможної продукції українського виробництва на міжнародній арені»

Украинские нефтепродукты
Основні економічні події в Румунії (червень 2009 р.)  
Параметри: Транспорт, Економічне співробітництво, Валюта, Макроекономічні показники, ЗЕД, Законодавство у сфері ЗЕД, Інвестиції, Енергоносії, Товари агропромислового комплексу, Економічні новини, Будівництво, Фінансові послуги

 
Основні економічні події в Румунії (квітень –червень 2009 року)
 

 
Квітень 2009 року
 
01.04.2009 р.  Рада Правління Національного банку Румунії, з огляду на досягнення домовленості про отримання кредиту від МВФ, прийняла рішення, що рівень облікової ставки залишається у 10%, а обов’язкові мінімальні резерви залишаються незмінними (18% у леях та 40% у валюті). За словами Голови НБР М. Ісереску дані заходи спрямовані, в першу чергу, на забезпечення сприятливих умов кредитування комерційними баками сектору малих та середніх підприємств та відновлення кредитоспроможності румунської банківської системи.

02.04.2009 р. Тенденція зниження обсягів надходжень коштів до консолідованого бюджету, яка розпочалась у IV кварталі 2008 року продовжується і у поточному році. Після перших двох місяців консолідований бюджет виконано з дефіцитом 0,6% від ВВП в умовах зменшення обсягів надходжень коштів до бюджету на 6,8% та зростання бюджетних видатків на 10,1% у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року у структурі надходжень до бюджету найбільш постраждали надходження від податку на прибуток (-13,4%) та від ПДВ (-7,6%).

03.04.2009 р.
 За даними представників Уряду Румунії, з метою виконання вимог для отримання кредиту від МВФ, планується переглянути бюджет країни на 2009 рік. Серед основних поправок до бюджету розглядаються суттєве зменшення бюджетних витрат та введення нових податків.

Зокрема, перегляд бюджету призводить до зменшення на 4,4% фінансування виплат на заробітну плату та на 20% кошти, заплановані на внутрішне інвестування. Поряд з цим, податок на пенсії, які перевищують 8.000 лей, становитиме 90%. Також планується ввести додаткові податки для збільшення надходжень до бюджету.

06.04.2009 р. 
Міністерство економіки Румунії планує представити на наступному засіданні Вищої ради оборони країни (ВРОК) стратегію реструктуризації енергетичного сектору. За словами Міністра економіки А. Відеану до представлення стратегії у ВРОК, міністерство планує провести додаткові консультації з керівниками провідних енергетичних компаній Румунії для узгодження окремих аспектів даного документу для того, щоб після прийняття рішення Вищої ради воно було затверджено Урядом та увійшла у дію.

Водночас він зазначив, що Міністерство фінансів Румунії розробила проект розпорядження Уряду, яке передбачає проведення аналізу стану заборгованості державних компаній, серед яких Національна компанія вугілля, яка не має можливості на даний час виплати борг. Поряд з цим він зазначив, що Автономна адміністрації з питань атомної діяльності, Національна компанія урану та Національна компанія вугілля надалі будуть підпорядковуватись Міністерству економіки.

За словами Міністра, у відповідності до вимог МВФ, дані компанії підлягають постійному моніторингу їх фінансового та економічного становища.

08.04.2009 р. За даними Національного інституту статистики Румунії, у лютому 2009 р. обсяги виробництва значно скоротились у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це в першу чергу зумовлено зменшенням на 15,9% попиту на румунську промислову продукцію. Значне скорочення пропозицій на промислову продукцію зумовлюється значним зменшенням попиту на сировину (-32,3%) та напівфабрикати (-34,9%) такі як двигуни та запасні частини до машин та обладнання. Більш повільним є зменшення попиту на товари широкого вжитку (-12%).

09.04.2009 р. на засіданні Уряду, на підставах розпорядження 7/2006, Уряд прийняв рішення щодо виділення 662 млн.лей з державного бюджету на реалізацію інвестиційних проектів у регіональну інфраструктуру. Виділені кошти будуть використані для фінансування як нових проектів, так і вже розпочатих проектів визначених в якості пріоритетних. Кошти будуть використовуватись через місцеві бюджети.

11.04.2009 р. За перші два місяці зовнішньоторговельний дефіцит Румунії склав 5,817 млрд. лей (1,3 млрд.євро), що становить половину дефіциту, який був зафіксований за аналогічний період у минулому році.

Обсяг експорту за січень-лютий 2009 р. становив 16,967 млрд.лей (3,99 млрд.євро), імпорту 22,78 млрд.лей (5,36 млрд.євро). У порівнянні з аналогічним періодом минулого року експорт знизився на 14,3% при розрахунку в леях (26% в євро), імпорт знизився на 26,2% при розрахунку у леях (36,2% в євро).

12.04.2009 р.
  Національна агенція з питань фінансового управління Румунії повідомила, що у першому кварталі надходження від оподаткування та акцизних зборів до державного бюджету становили 32,65 млрд. лей, що на 7,06% менше, ніж у першому кварталі 2008 року та на 5,54% більше запланованого Міністерством фінансів.

13.04.2009 р. Рішенням Уряду в Румунії вводиться фіксований податок на певні види діяльності.

Новими податковими заходами, а також заходами, що передбачають обмеження відшкодування ПДВ. Міністерство фінансів планує залучити додатково до бюджету 1,055 млрд. лей (340 млн. доларів США). Так, відшкодування ПДВ за придбані транспортні засоби підприємства (СПД) зможуть здійснювати лише для певних видів діяльності (лізинг, школи по підготовці водіїв, експлуатація у режимі таксі, пасажирські перевезення). Податок на додану вартість за автомобілі не відшкодовується для службових автомобілів.

15.04.2009 р.
Урядом Румунії було прийнято термінове рішення щодо внесення змін до бюджету країни на 2009 р. для виконання вимог МВФ з метою отримання кредиту на реалізацію антикризових заходів. Для набуття чинності, дане рішення повинно бути схвалено Парламентом країни. У зв’язку з цим 14.04.2009 р. відбулись консультації між представниками парламентської комісії з питань бюджету та Уряду, за участю Прем’єр-міністра Е.Бока. В ході консультацій основний акцент ставився на необхідності позачергового розгляду даного рішення Парламентом для початку роботи за новим бюджетом.

17.04.2009 р.  Міністерство малих та середніх підприємств, торгівлі та ділового середовища, та Комерційний банк Румунії (BCR) підписали протокол про сприяння розвитку ділового середовища Румунії. Даний протокол підписаний на один рік з можливістю продовження. Він передбачає надання фінансової підтримки сектору малого та середнього бізнесу шляхом перегляду умов кредитування даного сектору, особливо для фірм, які знаходяться у скрутному фінансовому становищі у зв’язку із негативним впливом кризи, та мають кредитні зобов’язання перед банком. Передбачено, що фірми, які мають кредитні зобов’язання, будуть погашати заборгованості частково, а також безкоштовно отримуватимуть консультації, які стосуються механізмів отримання та погашення кредитів.
 
21.04.2009 р. Урядом Румунії прийнято рішення, яким передбачається щоквартальне звітування державних організацій стосовно проведення ними тендерів. Даний захід спрямований на здійснення жорсткого контролю за процедурами державних закупівель та використання виділених на це державних коштів.

23.04.2009 р.  Державний секретар Міністерства фінансів Румунії Г. Гергіна заявив, що при внесенні змін до бюджету на 2009 рік передбачений обмінний курс національної валюти в межах 4,25-4,30 лей/євро. За його словами, під час спільного засідання парламентських комісій з питань бюджетної політики, всі зміни до бюджету були схвалені та затверджені одноголосно. Найближчим часом зміни до бюджету будуть обговоренні на спільному засіданні палат Парламенту Румунії.

Разом з цим, експерти МВФ прогнозують на 2009 рік для Румунії спад економічного розвитку -4,1%, дефіцит поточного рахунку 7,5% від ВВП та інфляцію на рівні 5,9%. Румунські економісти відзначають, що дані показники є близькими до тих, які враховані під час внесення змін до бюджету країни на 2009 рік (економічне зростання -4%, інфляція 5,8%, дефіцит проточного рахунку 7,5% від ВВП).

24.04.2009 р. Згідно із заявами міністра фінансів Румунії Г. Поджя, Міжнародний валютний фонд надіслав 23.04.2009 р. письмове підтвердження щодо виділення кредиту Румунії. за його словами МВФ схвалив проект двосторонньої угоди без внесення змін. Для завершення юридичної процедури, Угоду буде підписано головою Національного банку Румунії М. Ісереску та Міністром фінансів Г. Поджя і надіслано до МВФ.

У додатку до письмового підтвердження, МВФ надіслав меморандум, який передбачає необхідність дотримання Румунією наступних показників: бюджетний дефіцит не більше 14,5 млрд.лей наприкінці першого півріччя ц.р. відповідно 2,73% від ВВП, ВВП – 531,25 млрд.лей.

28.04.2009 р.  Згідно даних Національного банку Румунії, обсяги банківського кредитування населення та економіки у березні поточного року сягнули максимального падіння за останні два роки, яке склало 2,6 % і становлять 202,61 млрд.лей. Це зумовлено зменшенням попиту на кредити у леях на 1,4% та у валюті на 1,6%. Водночас станом на кінець березня обсяг кредитування у річному вимірі виріс на 15,4 %, у лютому цього року такий показник становив 22 %.

29.04.2009 р.
  Парламентом Румунії схвалено термінове рішення від 11.04.2009 р. щодо внесення змін до бюджету країни на 2009 р. для виконання вимог МВФ з метою отримання кредиту на реалізацію антикризових заходів.

Рішенням Уряду в Румунії вводиться фіксований податок на певні види діяльності. Податок є диференційованим, залежним від обороту компанії і має річний розмір від 500 євро до 10 000 євро.

Поряд з цим, зменшено бюджетні видатки для потреб сільського господарства на 24 % (-650 млн. дол. США) та для потреб Міністерства туризму на 10 % (-15 млн. доларів США).

Також знижено обсяги видатків на оборону (-225 млн. доларів США), на освіту (-220 млн. доларів США), на охорону довкілля (-50 млн. доларів США) та ін. Одночасно Міністерство праці отримає додатково 420 млн. доларів США, які будуть спрямовані на покриття видатків, що пов’язані зі зростанням пенсій та мінімальної заробітної плати.  
 

Травень 2009 року
 
04.05.2009 р.  За даними Міністерства праці Румунії на 2009 р. прогнозується збільшення рівня безробіття до 8,9% та до 9,7% у 2010 р. Водночас за даними Національної комісії з прогнозу Румунії у цьому році рівень безробіття збільшиться до 8%, від 5,8% у 2008 р., відповідно від 575.000 до 795.000 безробітних.

06.05.2009 р. відбулось засідання Адміністративної Ради Національного банку Румунії. Під час засідання було прийнято рішення щодо зменшення облікової ставки від 10% до 9,5%. За словами голови НБР М. Ісереску дане рішення зумовлено необхідністю стимулювання комерційних банків до зменшення відсоткової ставки при наданні кредитів, особливо для потреб розвитку сфери малого та середнього бізнесу. На його думку зменшення облікової ставки НБР призведе до зменшення відсоткової ставки по кредитах на 0,5-1,5%.

08.05.2009 р.  Обсяги іноземних інвестицій у березні поточного року зросли на 80 % у порівнянні з березнем минулого року і становив 230 млн. євро. Березень ц.р. став першим місяцем за останні півроку, у якому зареєстровано зростання обсягів іноземних інвестицій. У той же час у квартальному вимірі обсяг іноземних інвестицій на 17 % нижче ніж у першому півріччі минулого року.

11.05.2009 р.  За даними Національного інституту статистики Румунії у березні п.р. відстежувались ознаки стабілізації економіки країни. Так у березні 2009 року обсяги експорту збільшились на 22,8% у порівнянні з лютим ц.р. Дефіцит торговельного балансу у березні становив 2,42 млрд. лей (566 млн.євро) у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року. 

У березні ц.р. обсяги експорту становили 10,97 млрд.лей (2,55 млрд.євро), а імпорту - 13,39 млрд.лей (3,12 млрд.євро). У порівнянні з березнем минулого року обсяги експорту збільшились на 7,8% при розрахунку в леях (зменшились на 6,9% в євро), і обсяги імпорту зменшились на 25% у еквівалентів в леях (35,3% в євро).

13.05.2009 р. 
Європейський інвестиційний банк прийняв рішення щодо надання компанії Ford Румунія кредиту в розмірі 600 млн.євро для реалізації інвестиційного проекту з модернізації автомобілебудівного заводу в м.Крайова (Румунія).

Із зазначеної суми 400 млн. євро будуть направлені на будівництво двох фабрик з виробництва шин та двигунів, а також безпосередньо на відновлення заводу в Крайова. 200 млн. євро будуть використані на проведення дослідницької роботи на спеціалізованому заводі в Німеччині, який здійснюватиме свою діяльність для забезпечення конструкторськими розробками румунського заводу.

13.05.2009 р.
  Європейська Комісія прийняла рішення щодо початку здійснення стосовно Румунії процедури, яка передбачена європейськими нормами при перевищенні бюджетного дефіциту. Дана процедура триватиме шість місяців, відповідно до грудня ц.р. вона передбачає, що комітет з питань економіки та фінансів Ради Європи здійснить аналі звітів ЄК з цього питання, за результатами якого Комітет прийме рішення щодо дійсного перевищення допустимого рівня бюджетного дефіциту.

Водночас ЄК звернулось до Комітету з рекомендацією щодо визнання факту перевищення рівня бюджетного дефіциту Румунією у 2008 році та розробки окремого графіку реалізації відповідних заходів виходу із ситуації.

15.05.2009 р.
Румунським урядом продовжується активна робота з реалізації масштабних інвестиційних проектів незважаючи на негативні ефекти економічної кризи для Румунії. Згідно з даними Міністерства економіки протягом 2009 року планується продовжити реалізацію інвестиційних проектів у енергетиці.

Так, у галузі виробництва електроенергії планується інвестувати 4,2 млрд.євро, у галузі нафтогазової промисловості – 3,3 млрд.євро. Найбільші галузеві інвестиції, в розмірі 1,817 млрд.євро, передбачені для компанії Hidroelectrica, які спрямовуватимуться на будівництво нових ГЕС. Основним проектом, розмір інвестицій якого становить 1,163 млрд.євро, є будівництво ГАЕС Тарніца-Лепуштень в повіті Клуж потужністю 500 MW.

17.05.2009 р.
  Перший квартал поточного року є найгіршим у відношенні динаміки макроекономічних показників за останні 10 років. Так, ВВП скоротився за рік на 6,4 %, обсяги виробництва у металургійній галузі – на 35 %, у будівництві – на 19 %, у енергетиці та нафтохімії – на 17 %. Аналогічно обсяг іноземних інвестицій у березні ц.р., який складав 82 млн. євро, є найнижчим за останні чотири роки. Прибутки компаній, які котуються на біржі, а це найбільші компанії Румунії, знизились у першому кварталі ц.р. на 80 %, а 13 з 89 основних таких компаній закінчили квартал зі збитками.

20.05.2009 р. 
Міністерство малих та середніх підприємств, торгівлі та ділового середовища Румунії розпочало реалізацію програм надання державної підтримки для малих та середніх підприємств. Згідно з даними міністерства протягом перших днів, з початку фінансування за даними програмами, понад 2.500 підприємств подали заявки на отримання державної допомоги, фонди якої на 2009 рік становлять понад 5 млн. євро.  
24.05.2009 р.  За оцінкою експертів Міжнародного валютного фонду до кінця року румунська економіка продовжуватиме фіксувати негативні тенденції. Тому МВФ буде постійно корегувати прогнози щодо макроекономічних показників країни для врахування їх під час виділення чергових траншів кредиту для Румунії. На їх думку стабілізація економічної ситуації в Румунії почне фіксуватись тільки наприкінці 2009 року або на початку 2010 р. Водночас, з урахуванням прогнозованої посухи влітку ц.р. в Румунії, не виключається значний негативний вплив на зростання рівня ВВП, в т.ч. на соціальну сферу та на галузь малого та середнього бізнесу, задіяного у сільському господарстві.

За їх оцінкою у першому кварталі ВВП Румунії становив 6,4% у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року та 2,6% у порівнянні з четвертим кварталом 2008 р.

26.05.2009 р.
  Згідно із заявами міністра економіки Румунії А. Відеану друга атомна електростанція буде розташована в Трансільванії, будівництво якої розпочнеться восени 2009 року після завершення техніко-економічного обґрунтування проекту. За його словами до участі в проекті вже виявили бажання провідні світові компанії галузі: Enel, E.ON, CEZ, Iberdrola, RWE, GDF Suez, а також російська сторона. А.Відеану зазначив, що кінцеве місце розташування АЕС буде оприлюднено у вересні ц.р. На станції будуть використовуватись реактори третього покоління, при цьому не розглядається можливість використання технології CANDU.

28.05.2009 р. 
Згідно рішення Національної агенції з регламентування в енергетиці Румунії, в рамках реалізації антикризових заходів та стимулювання розвитку промисловості, підприємства хімічної промисловості та виробники електро - та термоенергії в період 1 травня – 30 вересня 2009 р. отримуватимуть газ тільки з обсягів, які видобуваються в країні (до цього часу підприємства зазначених галузей були зобов’язані споживати регламентовані обсяги газу як імпортного, так і внутрішнього виробництва). Зазначене дозволить значно знизити ціну за спожитий природний газ (ціна на газ внутрішнього добування становить 153 дол. 1000 куб. м., на імпортований з Росії - 370 дол./1000 куб. м.).

Дане рішення прийнято за узгодженням з Урядом Румунії з метою сприяння базовим підприємствам у подоланні ефектів економічної кризи та уникнення необхідності звільнення понад 9 тис. працівників двох галузей.

 
Червень 2008 року
 
03.06.2009 р. Згідно із заявами Міністра економіки А. Відяну, між румунською компанією «Ромгаз» та російською «Газпром» підписано Угоду про співпрацю в енергетичній сфері, якою передбачено створення спільної російсько-румунської компанії, що дозволить налагодити прямі контакти між російським постачальником та румунськими споживачами природного газу.

За словами А.Відеану, дану компанію планується юридично зареєструвати у вересні ц.р., долі сторін в якій становлять 50%-50% для кожної. До базових функцій новоствореної компанії входитиме співпраця в напрямку розвитку системи газосховищ Румунії, транспортування та продаж безпосередньо споживачам природного газу.

Створення нової компанії дозволить залучити російську сторону у будівництво нових газосховищ та реалізації внутрішніх газотранспортних проектів. Водночас діяльність компанії не обмежуватиметься тільки газовою сферою, вона планує долучитись до інших проектів у галузі енергетики, зокрема у гідро та термоенергетиці, а також можливу участь у будівництві нової АЕС. Міністр вважає, що зазначена угода створить основу для співробітництва між компаніями на 30-річний період.

06.06.2009 р.
Згідно заяв державного секретаря Міністерства регіонального розвитку та будівництва Румунії Р. Мурджяну, Уряд планує отримати позику в розмірі понад один млрд. євро на реалізацію інфраструктурних проектів з будівництва доріг протяжністю 10.000 км. Це реалізуватиметься в рамках окремої програми «Десять тисяч кілометрів повітових доріг», згідно якої в кожному повіті Румунії буде збудовано по 250 км. доріг.

07.06.2009 р.
Обсяги інвестицій у економіку країни у першому кварталі поточного року знизились на 0,3% по відношенню до першого кварталу 2008 року. Найбільші обсяги інвестицій здійснено у промисловість (40,8%), торгівлю та послуги (36,2%), сільське господарство (7,6%), будівництво (6,8%).   

08.06.2009 р.
Відповідно до інформації Національного інституту статистики Румунії у першому кварталі 2009 р. ВВП становив 96,52 млрд. лей (23,43 млрд. євро), що на 6,2% менше у порівнянні з аналогічним періодом 2008 р. Згідно даних НІС зменшення ВВП зумовлено зменшенням обсягів виробництва у сільському господарстві (-10,9%), промисловості (-11,1%), торгівлі, наданні послуг у сфері готельного сервісу, транспорту та зв’язку (-7,6%),а також діяльності в галузі нерухомості та фінансово-банківської системі (-3,8%). Поряд з цим відстежувався спад обсягів бюджетних надходжень на 9,4% від сплати податків.

11.06.2009 р.
Згідно з інформацією Міністерства фінансів Румунії наступні два транші від МВФ в розмірі 1,718 млрд. та   1,409 млрд. DST Національний банк Румунії отримає відповідно у вересні та грудні 2009 р.

Даний графік затверджений технічним меморандумом домовленостей між Урядом країни та МВФ, який був опублікований 10.06.2009 р. Кредит в розмірі 11,443 млрд. DST (еквівалент 12,95 млрд. євро або 17,07 млрд. дол.), який Румунія отримуватиме протягом 2010 р., буде наданий у чотири етапи: березень - (766 млн. DST),  червень (768 млн. DST), вересень (769 млн. DST) та грудень (769 млн. DST).

Останній транш МВФ в розмірі 874 млн. DST Румунія отримає у березні 2011 р. (1 DST є еквівалентом 1,1 євро).

Водночас зазначається, що згідно домовленостей з МВФ бюджетний дефіцит Румунії на 2009 рік не повинен перевищувати 24,36 млрд. лей, доходи повинні становити не менше 166,72 млрд. лей а видатки - 182,72 млрд. лей.

14.06.2009 р.
відбулось позачергове засідання Уряду Румунії за участю Президента Т. Бесеску.

В рамках засідання Президент заявив, що країна у другому кварталі офіційно входить у рецесію. Це зумовлено значним погіршенням економічної ситуацією, яке фіксується протягом останніх п’яти місяців.

За його словами зазначені аспекти свідчать про необхідність, вдруге протягом першого півріччя поточного року, вносити зміни до бюджету. Це необхідно для приведення базового фінансового документу у відповідність до реальної економічної ситуації.

Водночас Т. Бесеску звернувся до Міністерства фінансів з вимогою забезпечити умови для прискорення процесу повернення підприємствам ПДВ та переглянути ситуацію довкола соціальної заборгованості.

16.06.2009 р. Національна комісія з прогнозу Румунії (НКП) в черговий раз переглянула власні прогнози стосовно макроекономічних показників Румунії на 2009-2010 рік. За оцінкою фахівців Комісії незначне зростання темпів виробництва в країні будуть фіксуватись тільки у 2010 році.

Відповідно до даних НКП обсяги комерційних операцій у першому кварталі 2009 року зменшились на 20,7% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Прогнозується, що у другому кварталі ц.р. дана тенденція продовжуватиметься. В результаті спаду виробництва та споживання, обсяги комерційних операцій в промисловості у другому кварталі 2009 р. знизяться на 18%, а піврічний показник зменшиться на 19,2%.  

18.06.2009 р.
Відповідно до даних Національного банку Румунії в період січень-квітень 2009 р. обсяги прямих іноземних інвестицій в Румунію зменшились на 44,4%, у порівнянні з аналогічним періодом 2008 р., і становили 2,05 млрд. євро. Із загальної суми інвестицій участь іноземного капіталу у проектах становило 51,2%, кредити - 40% та реінвестований дохід 8,8%.

19.06.2009 р.
За оцінкою Національної асоціації сільгоспвиробників Румунії, з причини засухи валовий збір пшениці у 2009 р. може становити 4,2 млн. тон, що на 40% менше, ніж у минулому році. Асоціація також повідомляє, що власне споживання пшениці у Румунії очікується у цьому році на рівні 3,0 млн. тон. Прогнозується, що ціна на пшеницю нового урожаю складе 130 євро/т, при нинішньому рівні цін 140-160 євро/т.

22.06.2009 р.
Світовий Банк в черговий раз переглянув прогнози щодо основних макроекономічних показників румунської економіки. СБ прогнозує, що у 2009 році фіксуватиметься економічний спад на рівні 4%. Незначне зростання ВВП (+0,5%) прогнозується у 2010 році, а в 2011 р зростання становитиме 2,5%. Зазначається, що в лютому ц.р. представники СБ прогнозували економічне зростання на 2009 рік в межах 0-2% .

За новими прогнозами дефіцит поточного рахунку у ц.р. становитиме 8,4% від ВВП у порівнянні з 12,4% від ВВП у 2008 р. Даний показник має тенденції до зменшення і в 2010 році становитиме 7,5%.

23.06.2009 р.
Європейська Комісія та Уряд Румунії підписали меморандум щодо надання румунській стороні кредиту в розмірі 5 млрд. євро. Кредит надаватиметься з фондів ЄС в рамках програми зовнішнього кредитування, яка координується МВФ. Даний меморандум встановлює основні умови розблокування процесу надання ЄС фінансової допомоги для Румунії.

Перший транш в розмірі 1,5 млрд. євро буде виділений у липні ц.р.

25.06.2009 р.
Румунський комерційний банк BCR проводить переговори InternationalFinanceCorporation (IFC), яка входить до групи Світового Банку, для отримання кредиту в розмірі 50 млн. євро.

Дану позику планується використати для відновлення процесу кредитування підприємств малого та середнього бізнесу, зокрема у сфері сільського господарства. За попередніми даними даний кредит IFC планує надати BCR на термін до п’яти років.

27.06.2009 р.
Європейська Комісія розпочала процес розслідування щодо порушення Румунією окремих директив, які регламентують політику на внутрішньому ринку газу та електроенергії.

У газовій сфері Румунія встановлювала внутрішню регламентовану ціну на природний газ для промислових споживачів без її узгодження з ЄК, що необхідно здійснювати у відповідності до вимог законодавства ЄС.

Водночас були порушені умови надання доступу промисловим виробникам та споживачам природного газу до національної газотранспортної мережі.

На ринку електроенергії Румунією була порушена директива ЄС стосовно єдиних норм внутрішнього ринку. Зокрема, Румунія не інформувала Єврокомісію про здійснення змін у внутрішніх цінах для населення та введення нових регламентованих цін для промислових споживачів.

Враховуючи отримання Румунією нотифікації ЄК про початок розслідування, керівництво Національної Агенції з регламентування в енергетики заявило про наміри розробки окремого графіку, згідно якого поступово будуть анульовані регламентовані ціни на природний газ та електроенергію.
Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Аргентина Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія В`єтнам Гвінея Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Індонезія Ірак Іран Ісландія Іспанія Італія Йорданія Казахстан Канада Киргизстан Китай Кіпр Куба Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Мальта Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан ПАР Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сенегал Сербія Сирія Сінгапур Словаччина Словенія США Таджикистан Туніс Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
Будівництво Валюта Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Мінеральна сировина Нетарифне регулювання Товари агропромислового комплексу Товари кольорової металургії Товари легкої промисловості Товари хімічної промисловості Товари чорної металургії Транспорт Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Крамниця-А
Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки