Огляд підприємницького сектору Королівства Іспанія (вересень – грудень 2009 р.)
Обсяги операцій з купівлі-продажу житла у вересні 2009 р. в Іспанії впали на 17,2% у річному вимірі, до 37,6 тис. операцій, що свідчить про поступове відновлення позитивних тенденцій на ринку нерухомості у порівнянні до попередніх періодів (найбільше падіння операцій відбулося в квітні 2008р. (-47,6%). На думку експертів, дно кризи щодо обсягів купівлі-продажу житла в Іспанії вже подолане.
***
Адміністративна рада іспанських ощадних кас "Caixa Catalunya", "Caixa Tarragona" y "Caixa Manresa" схвалила рішення щодо початку розробки плану по злиттю, у результаті якого в Іспанії з'явиться четверта за розмірами активів ощадна каса (81 млрд. євро). Керівником нової банківської установи буде представник "Caixa Catalunya", яка володітиме 60% голосів ("Caixa Tarragona" y "Caixa Manresa" матимуть по 20%).
***
Компанія SEAT німецького концерну Volkswagen оголосила про четвертий протягом 2009 р. план із тимчасового скорочення 7,5 тис. робочих місць у 2010 р., який має привести у відповідність обсяги виробництва до наявного попиту в умовах кризи. Компанія намагається зберегти персонал на своїх заводах в Марторелі та безмитній зоні в Барселоні до запуску виробництва автомобіля Audi Q3 в середині 2011 р.
Відповідно до Плану, у 2010 р. компанією встановлюватимуться місячні ротаційні періоди для груп по 1100 робітників. Таким чином SEAT планує закриття трьох ліній з виробництва протягом періодів в максимум 51 день.
***
23.12.09 про банкрутство та негайне припинення польотів оголосила іспанська авіакомпанія "Air Comet", яка спеціалізувалася на рейсах у Латинську Америку.
Відповідна заява перебуває на розгляді арбітражного суду. У свою чергу, Британський суд ухвалив рішення щодо конфіскації дев'яти літаків компанії на вимогу її кредитора - німецького банку Nordbank. Air Comet не змогла погасити борги по лізингу літаків в розмірі близько 14 млн євро (загальний борг оцінюється в 100 млн євро).
У вересні 2009 р. Air Comet почала скорочення числа рейсів, частоти польотів, а також зменшила кількість авіалайнерів на внутрішніх лініях. Тоді ж авіакомпанія об'єдналася з іншою дрібною латиноамериканською авіакомпанією Sky Airlines, щоб витримувати конкуренцію з авіакомпанією LAN, однієї з найбільших у Південній Америці, якій належить 75% ринку внутрішніх авіаперевезень в Чилі та більш 50% - на міжнародних лініях.
|