Русскоязычный заголовок: Обзор испанских СМИ по экономическим вопросам (05.04.10 - 08.04.10)
ОГЛЯД ІСПАНСЬКИХ ЗМІ З ЕКОНОМІЧНИХ ПИТАНЬ (05.04.10 - 08.04.10)
Більшість автовиробників в Іспанії пов'язують зростання з 01.07.2010 загальної ставки ПДВ з 16% до 18% з відповідним збільшенням цін на автомобілі (в середньому вартість авто зросте на 400 євро) з огляду на неможливість покриття відповідної суми за рахунок зменшення своєї рентабельності, що знизить внутрішній попит на цю продукцію.
Водночас жоден з іспанських автовиробників на сьогодні не наважується на такі безпрецедентні рішення як компанія Ford, яка нещодавно оголосила про зменшення на 16% цін на всю гаму своєї продукції (знижка дорівнює діючій ставці ПДВ в Іспанії та діятиме до 28.04.10).
На думку експертів, зменшення продажів автомобілів в Іспанії у ІІ-му півріччі 2010р. складе близько 100 тис. авто у порівнянні до січня-червня ц.р.
Обсяги продажів автомобілів в Іспанії у березні 2010р. зросли на 63% (до 124,7 тис. од.) у порівнянні до аналогічного періоду минулого року (-38%), що пояснюється майбутнім зростанням ставки ПДВ на 2% з липня ц.р. та можливим припиненням урядової допомоги за планом 2000Е (2000 євро в обмін на старе авто).
Водночас іспанські асоціації виробників автомобілів (Anfac), дилерів (Ganvam) та концесіонерів (Faconauto) попереджають, що ці показники не свідчать про "реальне відновлення" автомобільного ринку в країні та звернулися до уряду із проханням продовжити реалізації плану 2000Е. З іншого боку, звертається увага на можливе зниження обсягів реалізації автомобілів, зокрема, через липневе зростання загальної ставки ПДВ.
Загалом за І-й кв. ц.р. в Іспанії було реалізовано 286,2 тис. нових автомобілів, що на 44,5% більше, ніж на січень-березень 2009р.
Протягом ближчих років уряд також прогнозує суттєве зростання обсягів реалізації електромобілів, які у 2014р. можуть скласти 110 тис. од., що передбачається проектом Стратегії просування електромобілів в Іспанії.
У березні ц.р. кількість зареєстрованих безробітних в Іспанії зросла на 36 тис. осіб (загалом до 4166,6 тис. чол.), що є другим найгіршим показником за всю історію країни у третьому місяці року, який традиційно є сприятливим з точки зору збільшення обсягів сезонних робіт. Безробіття в березні ц.р. зросло на 0,87% до лютого ц.р. та на 15,5% до березня 2009р.
У порівнянні до попереднього місяця в розрізі секторів, безробіття в Іспанії в березні ц.р. збільшилось в сільському господарстві (+6,26%), промисловості (0,59%) та сфері послуг (0,42%). Вперше за останні півроку безробіття зменшилось на будівництві (-0,1%), що також пояснюється покращенням погодних умов в країні.
Серед автономний областей Іспанії у березні ц.р. тільки чотири продемонстрували зменшення рівня безробіття (Балеарські острови, Екстремадура, Астуріас та Наварра). Найбільше зростання кількості безробітного населення спостерігалося в Каталонії та Валенсійському співтоваристві.
На думку урядових кіл, поточні показники безробіття свідчать про уповільнення негативної динаміки, що може призвести до зростання кількості робочих місць вже наприкінці 2010р.
07.04.10Прем'єр-міністр Іспанії Х.Сапатеро та Міністр промисловості, туризму та торгівлі М.Себастьян представили Стратегію просування електромобілів, якою передбачено надання допомоги фізичним особам та приватним компаніям на придбання такого типу транспортних засобів в розмірі до 20% від їх вартості (максимум до 6 тис. євро) з розрахунку на одиницю.
Загалом стратегія охоплює 15 заходів розвитку електромобільної сфери в Іспанії, які спрямовані на розбудову інфраструктури електрозаправних станцій, управління та модернізацію складальних конвеєрів тощо. Загалом реалізація плану протягом ближчих років передбачає бюджетне фінансування в розмірі 590 млн. євро. Основною метою є досягнення 250 тис. електромобілів на дорогах Іспанії до 2014р.
07.04.10 Прем'єр-міністр Іспанії Х.Сапатеро оголосив про запровадження в Іспанії Позачергового плану розвитку інфраструктури, яким передбачається інвестування протягом 2010-2011рр. 17 млрд. євро за механізмами державно-приватного партнерства.
Реалізація плану передбачає, що 70% інвестицій (11,9 млрд. євро) буде спрямовано на покращення мережі високошвидкісного залізничного руху, приміських маршрутів та вантажних перевезень залізницею, а 30% коштів (5,1 млрд. євро) - на поліпшення дорожньої інфраструктури.
Фінансування здійснюватиметься у співробітництві з Європейським інвестиційним банком, Іспанським інститутом офіційного кредиту, Асоціацією банків Іспанії, Іспанською конфедерацією ощадних кас та не передбачатиме зростання дефіциту державного бюджету до моменту введення в експлуатації відповідних інфраструктурних об'єктів (до 2014р.). При цьому, такі витрати не перевищать 8% видатків за відповідними статтями Міністерства розвитку Іспанії на реалізацію проектів такого типу.
Держсекретар з інфраструктури І. Родрігес підкреслила, що йдеться про "найбільш амбіційний план розвитку інфраструктур за всю історію Іспанії, який реалізовуватиметься за механізмами державно-приватного партнерства".
Представники іспанських ділових кіл давно очікували та схвалюють відповідну урядову ініціативу, відмічаючи, що її реалізація сприятиме виходу країни з економічної кризи |