Щодо змін у податковій тарифній та ціновій політиці Королівства Швеція (січень 2010 р.)
Протягом грудня 2009 – січня 2010 рр. змін у податкові та митній політиці Королівства Швеція не відбувалось. Державна політика залишалась стабільною, виваженою орієнтованою на експорт в таких галузях як транспортне машинобудування, виробництво засобів виробництва. Уряд Швеції продовжував політику підтримки виробництва у промисловому секторі та будівництві шляхом продовження схеми рефінансування банків для кредитування реальної економіки до кінця 2009 року, а, також, Міністром фінансів Швеції А.Боргом оголошено про намір продовжити дію вказаної схеми фінансування реального сектора економіки на першу половину 2010 року.
За попередніми даними Шведського інституту економічних досліджень, незважаючи на 20% падіння виробництва у промисловому секторі, скорочення ВНП у 2009 році на 5,5%, зростання безробіття (2009 рік – 9 – 10:%)) продовжувався ріст цін на промислову продукцію, у тому числі і експортних.
Грудень 2009 року характеризувався зміною тенденції в розвитку інфляційних процесів. Індекс споживчих цін у грудні зріс на 0,9%. Вперше за рік дефляційні процеси змінилися інфляційними, що свідчить не лише про тенденції розвитку економіки, але й про зростання попиту на місцевому ринку. Особливо значними темпами зростали ціни на продукти харчування як власного виробництва, так і імпортовані, продукцію фармацептичної промисловості та послуги.
В той же час закупівельні оптові ціни внутрішнього ринку залишались стабільними та достатньо передбачуванми, а пропозиція була прийнятною. За деякими товариними пзиціями, які можуть бути важливи для України ціни місцевого ринку є нижчими ніж ціни пропозиції потенційних українських експортерів.
Зокрема, українськими виробниками пропонується біоетанол (сирець) по ціні 450 євро за тонну, в той час як ціна вказаного продукту на внутрішньому ринку нижча від 400 євро за тонну (при поставках на умовах DDU). Аналогічна сиуація спостерігається на ринку деревних пелет. Український виробник пропонує пелети відповідного сортаменту по ціні 110 євро за тонну (на умовах (FOB), а середня ціна місцевого ринку на аналогічну продукції коливається на рівні 80 євро за тонну (на умовах DAF).
Перспективними залишаються напрямки, пов’язані з розвитком експортом продукції:
- легкої промисловості
- деревообробної
- меблевої
- хімічної
- енергетичного машинобудування
- сільськогосподарського машинобудування
- продукції харчової промисловості
- садівництва та овочівництва (у тому числі закритого грунту)
за умови динамізації переговорного процессу про зону вільної торгівлі з ЄС та зняття митно-тарифних обмежень. Оскільки усі тарифні обмеження ЄС розповсюджуються на Швецію.
Важливим є опрацювання питань спіробітництва у сфері поставок до Швеції (Скандинавії) літаків АН – 148 різного призначення як повітряних суден для регіонального використання, зважаючи на відстані всередині країни та її відмову від будівництва швидкісних залізничних магістралей, що пов’язано з недостатнім пасажирообігом, що не зможе покрити витрати на будівництво таких магістралей.
Швеція є потенційно важливим для українських виробників ринком для збуту будівельних матеріалів, зокрема цементу, що виробляється з застосуванням мокрих технологій, оскільки така продукція є морозо- та гідро- стійкою, що в умовах північного клімату має свої переваги. Окрім того, зважаючи на підтримку Урядом Швеції будівельної галузі у сфері розбудови транспортної інфраструктури, Україна має бути зацікавлена у експорті металургійної продукції, що використовується у будівництві шляхів, мостів, тонн елів тощо.
Для успішного здійснення української експортної експансії вкрай необхідною є українська бізнес-присутність в цьому регіоні та активізація роботи, щодо участі українського бізнесу у виставково-ярмарковій діяльності в Швеції, оскільки така діяльність у Швеції означає фактичну присутність в усіх Скандинавських країнах, зважаючи на роль Швеції як регіонального лідера. |