Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Грузія
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Запорізька обласна державна адміністрація
«Структура та можливості створеного Вами інформаційного порталу, на наш погляд, цілком відповідають завданням державної політики з розвитку експорту та будуть корисні як підприємствам, так і фізичним особам»

Украинские нефтепродукты
Нормативна база Грузії  
Параметри: Законодавство у сфері ЗЕД

 

Нормативна база Грузії
 
Стосовно нормативних і організаційно-правових засад
створення та порядку реєстрації
юридичних осіб в Грузії
 
1. Нормативна база щодо створення підприємств, у тому числі з іноземним капіталом, регламентована Законами Грузії «Про підприємцях» (28.10.94), Закон «Про заохочення і гарантію інвестиційної діяльності» (12.11.96), «Про ліцензії і дозволи» від 24.06.2005р. «Про порядок видачі дозволів на концесії іноземним країнам та компаніям» (21.12.94).
 
2. Органом державної реєстрації, відповідно до змін у діючому законодавстві Грузії, з 1 вересня 2005р. є податкова державна адміністрація за місцем реєстрації суб’єкта господарювання. Згідно змін до Закону Грузії «Про підприємництво» усі процедури, пов'язані з реєстрацією нових підприємців здійснюються за принципом «єдиного вікна» та тривають до 3 днів в одному відомстві – податковій інспекції (при старому режимі реєстрації підприємець повинен був звернутися спочатку до суду, а потім до податкової інспекції для постановки на облік. При цьому термін реєстрації в обох відомствах становив до 20 днів). Якщо в 3-дений термін податковий орган не надав відповіді заявнику, то підприємство вважається таким, що фактично зареєстроване.
 
      Процедура отримання реєстраційного посвідчення індивідуального підприємця – платника податків, в т.ч. фізичною особою-іноземцем, що має намір працювати індивідуальним підприємцем, визначена ст. 100-101 нового Податкового Кодексу Грузії від 22.12.2004р.№ 692-вс (набув чинності з 01.01.2005р.) та відповідними положеннями Закону Грузії «Про ліцензії і дозволи» від 24.06.2005р. При цьому, процедура реєстрації та постановки на податковий облік підприємців в Грузії здійснюється одночасно протягом одного робочого дня на безкоштовній основі (реєстраційний або державний збір за реєстрацію фізичної особи - підприємця відсутній) в місцевій податковій інспекції або об’єднаній регіональній адміністрації за місцем мешкання підприємця або місцем відкриття його майбутнього бізнесу. Для отримання дозволу на працевлаштування в Грузії, фізична особа-іноземець повинна подати до місцевій податковій інспекції (або об’єднаної регіональної адміністрації): заповнену анкету (видає безкоштовно податковий орган), що засвідчується нотаріально; оригінал закордонного паспорту та заяву, встановленого зразка, в якій вказується адреса за якою має бути зареєстрований бізнес підприємця. По завершенні процедури реєстрації, індивідуальному підприємцю - фізичній особі видається реєстраційне свідоцтво встановленого зразка, в якому міститься його індивідуальний код.
 
3. Організаційно-правовими формами створення юридичних осіб в Грузії є: 
  • індивідуальне підприємство;
  • товариство з солідарною відповідальністю;
  • командитне товариство (хоча б одна особа має нести майнову відповідальність);
  • товариство з обмеженою відповідальністю (статутний капітал не менш ніж 200 ларі = 120 дол.США /1 дол.США = 1,41 ларі/);
  • акціонерне товариство (статутний капітал не менш ніж 15 тис. ларі);
  • кооператив;
  • союз /асоціація, що засновуються не менш ніж 5 особами; фонд (діють, як громадські організації, діяльність яких регулюється Цивільним Кодексом Грузії). 
4. Для відкриття та реєстрації підприємства будь якої організаційно - правової форми, до відповідного податкового органу надаються наступні документи:
 
а) заява (для фізичних та юридичних осіб - засновників складається з відображення назви майбутнього підприємства, організаційно-правової форми, юридичного адреси, видів діяльності, даних про засновників: П.І.Б., дати та місця народження, професії, місця мешкання, а для засновників - юридичних осіб, додатково надається назва підприємства, його реєстраційні дані і баланс за останній рік).
 
При реєстрації, додатково до заяви, також надаються: 
  • для  командитних товариств - дані про засновників та суми їх внесків.
  • для товариств з обмеженою відповідальністю (якщо засновниками є юридичні особи) – розмір статутного капіталу, дані про внески кожного із засновників, П.І.Б., дата та місця народження, професія, місця проживання кожного керівника та членів спостережної ради підприємств – засновників, документи про призначення кожного керівника та обрання членів спостережної ради;
  • для акціонерних товариств - документи про призначення кожного керівника та обрання членів спостережної ради; 
б) статут;
 
в) документи щодо оцінки майнових внесків засновників.
 
5. За реєстрацію відповідних юридичних осіб Грузії, стягується наступний державний збір для наступних організаційно-правових форм: 
  • індивідуальне підприємство (не стягується);
  • товариство з солідарною відповідальністю (60 ларі);
  •  командитне товариство (80 ларі);
  • товариство з обмеженою відповідальністю (160 ларі);
  • акціонерне товариство (360 ларі);
  • кооператив (120 ларі);
  •  союз /асоціація/, фонд (60 ларі). 
6. При заснуванні та реєстрації в Грузії підприємств, заснованих на іноземному капіталі, застосовуються національний режим, що розповсюджується на грузинські с.п.д. При цьому, з прийняттям в Грузії Закону «Про заохочення і гарантію інвестиційної діяльності» скасовано державну реєстрацію іноземних інвестицій, а їх облік здійснюється на підставі статистичних звітів підприємств, як юридичних осіб.
 
7. Згідно діючого законодавства Грузії реєстрація представництв компаній - нерезидентів в Грузії не здійснюється, їх облік в грузинських державних установах не ведеться.
 
8. Філії або представництва компаній Грузії не мають статусу самостійної юридичної особи, та є такими, що повністю працюють в структурі та під контролем головної організації.
 
9.        Створення в Грузії підприємств, заснованих на іноземному капіталі не передбачає для іноземних інвесторів пільг в податковій та митних сферах*. При цьому, з прийняттям у 1996 році Закону «Про заохочення і гарантію інвестиційної діяльності» в Грузії скасовано державну реєстрацію іноземних інвестицій, а їх облік здійснюється на підставі статистичних звітів підприємств, як грузинських юридичних осіб.
 
10.     У грузинському законодавстві відсутня така норма, як «кваліфікаційна іноземна інвестиція» стосовно створення юридичних осіб за участю іноземного капіталу. 
 
11.   Також у відповідних державних установах Грузії не ведеться облік та відсутня реєстрація грузинських майнових і грошових інвестицій за кордон.
 
12.     Порядок надання землі, надр чи майна у концесію нерезидентам с терміном до 49 років регулюється Законом Грузії «Про порядок видачі дозволів на концесії іноземним країнам та компаніям» від 21.12.94р. При цьому, надання землі, надр чи майна у концесію резидентам Грузії чинним законодавством не передбачено.    
 
ПАРЛАМЕНТ ГРУЗІЇ ПРИЙНЯВ ЗАКОН ПРО ВІЛЬНІ ІНДУСТРІАЛЬНІ ЗОНИ
 
Парламент Грузії 20 червня 2007р. прийняв Закон «Про вільні індустріальні зони». Проти проголосувало три депутати з 111. Закон передбачає умови створення і функціонування вільних індустріальних зон. Зокрема, вільна індустріальна зона – це територія з певними межами і із спеціальним статусом, яка може бути створена будь-якою юридичною або фізичною особою на території не менше 10 гектарів. Вона представляє різновид вільної зони згідно Митному кодексу Грузії з додатковими податковими пільгами, на які не розповсюджуються компетенція органів місцевого самоврядування.
 
В законі враховано альтернативну позицію фракції «Права опозиція», за пропозицією якої, пільговий податковий режим у вільних індустріальних зонах повинен розповсюджуватися на товари, вироблені тільки в цій зоні.
 
Згідно закону, земельні ділянки, які знаходяться в держвласності, і розташовані на території вільних економічних зон (ВЕЗ), здаватимуться власникам в оренду строком на 49 років. Також, в ВЕЗ буде обмежена діяльність по виробництву і продажу зброї, хімічних і отруйливих речовин, ядерних матеріалів. Нагляд за ВЕЗ здійснюватиме Уряд Грузії і в цій зоні буде в ходу будь-яка валюта.
 
Фінансові операції в таких зонах можуть проводитися в будь-якій валюті, діючі у вільній економічній зоні іноземні компанії звільняються від податку на прибуток, на майно і ПДВ, для чого будуть внесені відповідні зміни у грузинське законодавство.
 
ВЕЗ може бути створена на основі ініціативи Уряду Грузії, або юридичних і приватних осіб. Уряд протягом місяця повинен розглянути заявку від юридичної або приватної особи і ухвалити рішення про видачу дозволу на створення ВЕЗ. Особа, що подає заявку, повинна представити також фінансові гарантії. Уряд до 1 вересня 2007р. визначить деталі гарантій. Саме до цього часу і планується введення закону в силу.
 
На першому етапі вільні зони планується створити в порту Поті, на території міст Хобі і Сенаки на заході Грузії. У вільних зонах буде спрощена процедура видачі ліцензій і дозволів на ведення бізнес - діяльності.
 
Вільна індустріальна зона є одним з видів вільної економічної зони, але її територія істотно більше. Дана територія повинна бути площею більше 100 гектарів. Ця зона може бути створена за ініціативою уряду або приватної особи або компанії. У вільній індустріальній зоні діють ті ж правила регулювання, що і у вільній економічній зоні, але плюс до цього можуть бути встановлені додаткові пільги, які, в основному, торкаються різних типів регулювання і спеціальних податкових режимів. Податковім пільги не мають автоматично розповсюджуватися на підприємства, які раніше були розташовані в радіусі 100 кілометрів від даної зони. Податкові пільги можуть бути наданий лише компаніям, які виробляють продукцію в даних зонах для міжнародних ринків, і з використанням імпортної сировини.
 

При розробці цього законопроекту був використаний досвід Мальти і Люксембурга.

Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Аргентина Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія В`єтнам Гвінея Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Індонезія Ірак Іран Іспанія Італія Йорданія Казахстан Канада Киргизстан Китай Куба Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан ПАР Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сербія Сирія Словаччина Словенія США Таджикистан Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
Валюта Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Товари агропромислового комплексу Транспорт Транспортно-експедиційні послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки