Машинобудування України (січень-березень 2010 р.)
У машинобудуванні у березні відбулось прискорення темпів зростання обсягів виробництва як до попереднього місяця (до 22% проти 16,1% у лютому до січня), так і до відповідного місяця попереднього року (до 33,6% проти 19,2% у лютому до лютого 2009р.).
Зростання обсягів виробництва було зафіксовано у всіх ключових підвидах машинобудування .
Темпи приросту / зниження виробництва основної продукції машинобудування, %
Джерело: Держкомстат
Така позитивна динаміка місячних показників сприяла прискоренню кумулятивного темпу зростання до 25,7% (проти 20,8% у січні-лютому 2010 року).
Зміни обсягів виробництва машинобудування (наростаючим підсумком у % до відповідного періоду попереднього року)
Джерело: Держкомстат
Індекс обсягу продукції машинобудування, % (грудень 2000=100)
Джерело: Держкомстат, розрахунки Мінекономіки
В цілому, на результат роботи даного виду промислової діяльності впливали наступні фактори:
Стимулюючі:
- пожвавлення інвестиційної активності у країнах СНД.
Впродовж останніх місяців у основних імпортерів вітчизняної продукції машинобудування спостерігається покращення економічної ситуації, що сприяє нарощуванню обсягів інвестицій в основний капітал.
Промислове виробництво у країнах СНД у 2010 році
у % до відповідного місяця попереднього року
|
Промисловість
|
Машинобудування
|
Січень
|
Лютий
|
Березень
|
Січень
|
Лютий
|
Березень
|
Російська Федерація
|
107,6
|
101,9
|
105,7
|
106,5
|
82,9
|
103,5
|
Республіка Білорусь
|
102,5
|
105,9
|
109,1
|
90,0
|
102,4
|
103,3
|
Республіка Казахстан
|
110,3
|
110,5
|
113,7
|
146,6
|
183,4
|
214,6
|
Джерело: сайт «Статистика СНД»
Довідково: за підсумком січня-лютого 2010 року (у порівнянні з відповідним періодом попереднього року) у структурі експорту групи 86 «Залізничні або трамвайні локомотиви, засоби пересування по залізниці або аналогічних коліях та їх частини; шляхове обладнання та пристрої для залізничної та трамвайної мережі та їх частини; механічне (у тому числі електромеханічне) обладнання на сигналі» частка експорту до Російської Федерації зросла на 24,3 в. п.
Структура експорту продукції машинобудування, %
|
січень-лютий
2009 року
|
січень-лютий
2010 року
|
Зміна +/-
|
86 група "Залізничні або трамвайні локомотиви, засоби пересування по залізниці або аналогічних коліях та їх частини; шляхове обладнання та пристрої для залізничної та трамвайної мережі та їх частини; механічне (у тому числі електромеханічне) обладнання на сигналі"
|
ВСЬОГО
|
100
|
100
|
-
|
I, КРАЇНИ СНД
|
83,0
|
96,5
|
13,5
|
БIЛОРУСЬ
|
15,3
|
5,8
|
-9,5
|
КАЗАХСТАН
|
16,3
|
17,3
|
1,0
|
РОСIЙСЬКА ФЕДЕРАЦIЯ
|
48,9
|
73,2
|
24,3
|
II, ІНШІ КРАЇНИ СВІТУ
|
17,0
|
3,5
|
-13,5
|
ЄВРОПА
|
12,2
|
2,9
|
-9,3
|
АЗІЯ
|
0,3
|
0,5
|
0,2
|
АМЕРИКА
|
2,9
|
0,0
|
-2,9
|
87 група "Автомобілі, тягачі, велосипеди та інші наземні транспортні засоби, їх частини та пристрої"
|
ВСЬОГО
|
100
|
100
|
-
|
I, КРАЇНИ СНД
|
90,5
|
64,3
|
-26,2
|
БIЛОРУСЬ
|
10,2
|
15,1
|
4,9
|
ВІРМЕНІЯ
|
0,3
|
0,7
|
0,4
|
РОСIЙСЬКА ФЕДЕРАЦIЯ
|
74,6
|
42,4
|
-32,2
|
II, ІНШІ КРАЇНИ СВІТУ
|
9,5
|
35,7
|
26,2
|
ЄВРОПА
|
5,0
|
6,9
|
1,9
|
АЗІЯ
|
1,5
|
2,6
|
1,1
|
АФРИКА
|
2,6
|
24,9
|
22,3
|
АМЕРИКА
|
0,4
|
1,4
|
1,0
|
Джерело: Держкомстат, розрахунки Мінекономіки
Динаміка експорту/імпорту окремих видів машинобудівної продукції
приріст, зниження у %
|
XVI. Механічне обладнання; машини та механізми, електрообладнання та їх частини
|
XVIІ. Транспортні засоби та шляхове обладнання
|
86. Залізничні або трамвайні локомотиви, шляхове обладнання
|
87. Наземні транспортні засоби, крім залізничних
|
місяць до відпов. місяця попер. року, %
|
місяць до попереднього місяця, %
|
місяць до відпов. місяця попер. року, %
|
місяць до попереднього місяця, %
|
місяць до відпов. місяця попер. року, %
|
місяць до попереднього місяця, %
|
місяць до відпов. місяця попер. року, %
|
місяць до попереднього місяця, %
|
експорт
|
2009 рік
|
жовтень
|
4,0
|
9,2
|
-56,1
|
5,5
|
-63,3
|
29,1
|
-67,9
|
22,9
|
листопад
|
30,9
|
6,8
|
-28,7
|
-11,9
|
-33,9
|
18,6
|
-38,1
|
7,7
|
грудень
|
5,3
|
5,8
|
-30,4
|
35,0
|
-17,9
|
23,1
|
-61,8
|
0,5
|
2010 рік
|
січень
|
21,8
|
-53,5
|
15,3
|
-26,3
|
46,0
|
-11,5
|
-33,7
|
-65,9
|
лютий
|
36,5
|
53,3
|
34,6
|
39,6
|
98,2
|
51,2
|
16,1
|
у 2,1 раза
|
імпорт
|
2009 рік
|
жовтень
|
-43,9
|
15,9
|
-82,7
|
-15,2
|
-80,2
|
-30,0
|
-83,9
|
19,9
|
листопад
|
-33,5
|
-21,9
|
-65,4
|
1,8
|
-63,6
|
-7,7
|
-67,5
|
2,7
|
грудень
|
-5,8
|
38,3
|
-58,3
|
13,0
|
-12,6
|
145,1
|
-64,3
|
1,7
|
2010 рік
|
січень
|
58,8
|
-44,5
|
-35,9
|
-50,0
|
у 5,6 раза
|
-40,1
|
-40,4
|
-44,3
|
лютий
|
20,7
|
5,7
|
-25,0
|
73,2
|
1,4
|
21,7
|
-31,2
|
69,5
|
Джерело: Держкомстат, розрахунки Мінекономіки
Стримуючі:
- суттєве скорочення внутрішнього попиту на продукцію машинобудування, перш за все, автомобілебудування.
Обмежений платоспроможний попит населення та корпоративного сектору у поєднанні із скороченням обсягів кредитування як домогосподарств, так і нефінансових корпорацій відповідно на 5% та 1,9% з початку року спричинили пролонговане згортання попиту на машинобудівну продукцію як населення, так і інвесторів.
Довідково: обсяги продажу нових легкових автомобілів в Україні у січні-березні 2010 року скоротилися приблизно на 40% (в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року), склавши орієнтовно 28 тис. од. Лише в березні обсяг ринку зріс на 40-50% в порівнянні з лютим 2010 року.
Джерело: «AUTO-Consulting»
|