Русскоязычный заголовок: О выполнении «Экспортной стратегии ЧР на период 2006-2010 гг.” (2009 г.)
Щодо виконання „Експортної стратегії ЧР на період 2006-2010 рр.” (2009 р.)
У січні 2010 р. Уряд ЧР розглянув питання про хід виконання в 2009 р. „Експортної стратегії ЧР на період 2006-2010 рр.” і визначив перспективи її подальшої реалізації по кожному проекту, включеного до „Експортної стратегії ЧР”. За вказаними проектами передбачені наступні заходи:
За проектом «Розвиток торгівлі»:
- пошук додаткових можливостей для ведення ефективного діалогу з діловими колами, особливо, з галузевими асоціаціями та професійними спілками;
- систематичний збір та аналіз інформації, що сприяє усуненню бар'єрів при роботі чеських експортерів на ринках третіх країн;
- проведення активної торговельної політики за рахунок використання двосторонніх і багатосторонніх договорів, а також унітарних угод;
- відстоювання чеських інтересів при проведенні переговорів з СОТ, з питань вільної торгівлі чеських фірм у третіх країнах.
За проектом «Робота на основних товарних ринках»:
- дотримання принципу територіальних пріоритетів при виборі ринків збуту та планування діяльності державних органів управління;
- постійна актуалізація планів з підтримки розвитку експорту;
- підвищення ефективності діяльності експертних груп;
- створення автоматизованої системи підтримки розвитку експорту, що сприяє забезпечити максимальну автоматичну розсилку інформації про заплановані заходи;
- поліпшення проведення маркетингових досліджень окремих регіонів;
- розвиток нової системи взаємодії між державними та підприємницькими структурами.
За проектом «Створення позитивного іміджу Чехії за кордоном»:
- розробка нової концепції щодо презентації Чеської Республіки на міжнародних ярмарках і виставках;
- активне залучення підприємницьких структур до діяльності торгових представництв ЧР за кордоном;
- реалізація проекту «Спеціалізовані виставки та ярмарки» шляхом використання фінансових коштів фондів в рамках „Програми розвитку підприємницької діяльності”;
- здійснення інформаційно-видавничої діяльності для забезпечення роботи торгових представництв ЧР за кордоном і проведення представницьких акцій у 2011 р. (всього 11 найменувань на 5 іноземних мовах);
- координація діяльності підприємницьких структур, що проводиться в рамках чеської участі на Всесвітній виставці „ЕКСПО 2010” у Шанхаї (Китай).
За проектом «Підтримка експортерів»:
- стабілізація персонального складу фірм-експортерів;
- проведення аналізу запитів підприємницьких структур до державних органів з питань підтримки розвитку експорту та залучення інвестицій;
- розробка основних положень нової політики підтримки експорту;
- розробка „Експортної стратегії ЧР на період 2011-2016 рр.”;
- підготовка нових пропозицій послуг для експортерів та інвесторів на закордонних ринках;
- забезпечення ефективної економічної дипломатії за рахунок використання практики проведення міжурядових/змішаних комісій, семінарів та конференцій;
- вдосконалення системи роботи торгових представництв ЧР за кордоном з урахуванням положень Програми «Зелене світло» експортерам»(наприклад, шляхом розширення обсягів наданої інформації, вдосконалення відносин із замовниками послуг і забезпечення зворотного зв'язку з торговими представництвами);
- підготовка нової редакції «Кодексу експортера» і «Малого довідника експортера».
За проектом «Збільшення експорту послуг»:
- встановлення більш тісних контактів з виробниками послуг та їх професійними об'єднаннями і спілками, вивчення потреб чеських підприємців при виході на зарубіжні ринки послуг;
- стабілізація кадрового складу;
- збір інформації про наявність перешкод при здійсненні торгівлі послугами, їх докладний аналіз і підготовка пропозицій щодо їх усунення;
- проведення активної торговельної політики у сфері послуг, вжиття заходів щодо їх лібералізації в рамках переговорів із СОТ і двосторонніх переговорів з третіми країнами;
- ефективне використання переваг єдиного внутрішнього ринку ЄС.
За проектами «Збільшення прямих інвестицій» і „Активізація діяльності на закордонних ринках»:
- актуалізація інформації про інвестиційні зарубіжні проекти на сайтах «БізнесІнфо» і «Експорт» в Інтернеті;
- оптимізація організаційної підтримки інвестиційної діяльності за кордоном;
- підтримка експорту інвестицій шляхом використання можливостей Чеського експортного банку (ЧЕБ) і чеського державного агентства „Експортне гарантійно-страхове товариство” (ЕГАП);
- досягнення прогресу в переговорах з питання внесення змін до двосторонніх угод про підтримку та захист інвестицій.
За проектом «Розвиток експортних спілок»:
- продовження співпраці з діючими спілками;
- підтримка пропозицій про створення нових союзів, з урахуванням схвалених Урядом ЧР галузей та пріоритетних країн-імпортерів;
- розвиток активної діяльності спілок;
- створення належної бази співробітництва з експортними спілками у формі «партнерського маркетингу».
За проектом «Нова система державного управління експортом»:
- стабілізація кадрового складу;
- оптимізація структури торгових представництв ЧР за кордоном;
- скорочення накладних витрат діяльності торговельних представництв ЧР за кордоном і філіалів окремих фірм, при збереженні якості та обсягів наданих ними послуг;
- зміцнення штатного складу торгових представництв ЧР за кордоном шляхом залучення до роботи зарубіжних представників комерційних структур;
- реалізація нових ініціатив, що виникають в ході роботи над новою „Експортною стратегією ЧР”;
- розробка нової системи оцінки роботи торгових представників і керівників закордонних представництв „ЧехТрейд” і „ЧехІнвест”;
- розробка „Експортної стратегії ЧР на 2011-2015 роки”;
- аналіз діяльності „Чеської ради з торгівлі та інвестицій”.
За проектом «Розвиток експортної мережі»:
- створення нових розділів на сайті «БізнесІнфо»;
- забезпечення використання наявних джерел інформації для наповнення та підтримки зазначеного вище сайту, включаючи можливості галузевих фондів з фінансування робіт по підтримці сайту;
- співробітництво при розробці та публікації планів заходів по окремим пріоритетним країнам;
- створення єдиного дизайну Інтернет-сайтів торгових представництв ЧР за кордоном в частині посилань на адреси експортерів;
- оцінка інформативності проведених заходів (спільно з Мінпромторгу ЧР, „ЧехТрейдом”, «БізнесІнфо» тощо);
- налагодження співпраці з підприємницькими структурами при проведенні інформаційної роботи на зарубіжних ринках;
- забезпечення використання єдиних редакторських програм Мінпромторгу ЧР і «БізнесІнфо» для якнайшвидшої передачі і публікації інформації.
За проектом «Розширення сфери фінансових послуг для розвитку чеського експорту»:
- забезпечення джерел фінансування діяльності ЧЕБ та ЕГАП;
- розробка нової концепції розвитку діяльності ЧЕБ й ЕГАП;
- розширення послуг ЧЕБ та ЕГАП відповідно до нової концепції їх діяльності;
- розвиток співробітництва ЧЕБ і ЕГАП з комерційними банками;
- відстоювання інтересів чеської сторони при проведенні переговорів з питань надання кредитів і страхування контрактів з державною участю;
- фінансова підтримка чеських господарюючих суб'єктів за рахунок використання фондів Євросоюзу, пов'язаних із здійснюваною трансформацією цих структур в ЧР.
За проектом «Експортна академія»:
- забезпечення четвертого видання брошури „Курс торгової дипломатії” (І-а половина 2010 р.);
- забезпечення спільного фінансування проекту торговельної дипломатії за рахунок структурних фондів ЄС (пропонується здійснювати в рамках 48-го розділу Операційної програми «Людський потенціал і зайнятість», що передбачає проведення стажувань напередодні виїзду в ДЗВ);
- розробка спеціального курсу зовнішньої торгівлі для керівників закордонних відомств;
- вдосконалення роботи з профільного навчання, з урахуванням розвитку поточної ситуації на зовнішніх ринках.
Слід зазначити, що наразі Міністерство промисловості та торгівлі Чехії приступило до розробки нової „Експортної стратегії ЧР на період 2011-2016 рр.”, перший варіант якої, із залученням широких кіл громадськості, повинен бути підготовлений до початку квітня 2010 року.
|