Щодо змін у податковій, митно-тарифній, нетарифній політиці, що можуть мати вплив на двосторонні торговельно-економічні відносини України з Республікою Молдова (17.04)
За інформацією ТЕМ України в Молдові, листами місії до Мінекономіки України № 01-04/105 від 25.03.09 та № 01-04/108 від 26.03.09 повідомлялось щодо наказу Міністерства економіки та торгівлі Республіки Молдова від 12.03.09 № 36 “Про деякі заходи з захисту прав споживачів”.
Відповідно до вказаного наказу Органам з сертифікації Національної системи оцінки відповідності, уповноваженим і акредитованим для діяльності у регламентованій сфері доручено видавати сертифікати відповідності для кожної окремої партії імпортованої продукції, зазначеної у додатку до цього наказу.
Сертифікати відповідності видані до набрання чинності цим наказом діють до закінчення терміну їх видачі. Для даної продукції на момент імпорту партії орган з сертифікації, який раніше видав сертифікат повинен проводити сертифікацію партії на відповідність сертифікату. У випадку невідповідності сертифікату з продукцією для даної партії видається інший сертифікат.
Умовою видачі сертифікату відповідності на імпортовану до Республіки Молдова продукцію є наявність повного, достовірного і точного маркування імпортованої продукції у відповідності з діючим законодавством. У разі відсутності маркування імпортованої продукції або його невідповідності існуючим нормам сертифікат відповідності не видається.
До продукції, кожна імпортована партія якої потребує сертифікації, зокрема, відносяться:
· молоко та вершки
· сир
· овочі
· кондитерські вироби
· шоколад
· хлібо-булочні вироби
· томати
· вода
· соки
· пиво
· туалетна вода та духи
· засоби для миття волосся
· мило
· поверхнево-активні речовини
· косметичні засоби.
У зв’язку з прийняття зазначеного наказу своє незадоволення вже висловили окремі імпортери української продукції.
Крім того, наказом не передбачений перехідний період, який би давав можливість імпортерам підготуватись до його вимог в частині необхідності сертифікації кожної окремої імпортованої партії товару. |