ЄС: уточнення правил маркування алкогольних напоїв
У другій половині березня 2013 року Європейська Комісія (ЄК) повідомила СОТ про розробку Проекту Постанови, що уточнює чинні законодавчі норми щодо визначення, презентації, маркування та захисту географічних зазначень для алкогольних напоїв. Зокрема, в проекті уточнюються положення, пов'язані з використанням складних термінів, порядок реєстрації географічних зазначень в країнах ЄС й при імпорті з третіх країн. Ухвалення документу очікується у червні 2013 року. Термін подачі коментарів спливає 21 травня 2013 року.
22 березня 2013 року Європейська Комісія (ЄК) повідомила секретаріат СОТ про розробку Проекту Постанови ЄК, який уточнює положення Регламенту Європейського парламенту і Ради ЄС №110/2008 від 15 січня 2008 року щодо визначення, опису, презентації, маркування та захисту географічних зазначень алкогольних напоїв. (Відповідно до нотифікації ЄС G/TBT/N/EU/100 від 22 березня 2013 року)
Відповідно до Проекту уточнюються положення, пов'язані з використанням складних термінів та понять при маркуванні, які включають назву категорії алкогольних напоїв та географічні зазначення. Крім того, встановлюється чітка процедура реєстрації географічних зазначень в країнах ЄС, а також при ввезенні продукції з третіх країн. Зокрема, у випадку, коли географічне зазначення стосується однієї з країн-членів ЄС та третьої країни, для успішного проходження реєстрації географічного зазначення в ЄС заявнику необхідн подати до Комісії з алкогольних напоїв ЄС документи, що засвідчують захист географічного зазначення в третій країні, а також доручення з правом представляти третю країну й діяти від її імені.
Отже, основними цілями ухвалення Проекту є:
-
узгодження правил використання складних термінів при маркуванні, презентації та описі алкогольних напоїв для захисту споживачів та запобігання шахрайським діям;
-
надання детальних інструкцій для компаній країн-членів ЄС та інших країн щодо процедури реєстрації географічного зазначення в ЄС.
Ухвалення документу очікується у червні 2013 року. Термін подачі коментарів спливає 21 травня 2013 року.
Частка алкогольної продукції в загальному обсязі торгівлі товарами між Україною та ЄС не перевищує 1%. Незважаючи на незначні обсяги торгівлі товарами цієї категорії між Україною та цим торговельним партнером, це є перспективним напрямом розвитку торговельного співробітництва між двома країнами.
Очікувані зміни в першу чергу заслуговують на увагу з боку вітчизняних підприємств, що постачають або мають намір постачати алкогольні напої до ЄС.
Джерело: Інформаційний бюлетень «Відомості країн СОТ» (Випуск 12, березень 2013, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій)
|