Додаток ІІІ. Інструкції щодо визначення систем повернення імпортних зборів як експортних субсидій
І
Системи повернення імпортних зборів можуть дозволяти відшкодування або повернення імпортних зборів з матеріалів, які споживаються у виробничому процесі іншого товару, і у випадках, коли експорт цього останнього товару містить вітчизняні матеріали, які мають такі ж якість і характеристики, що й імпортні матеріали, що вони їх заміщують. Відповідно до параграфа (і) Наочного переліку експортних субсидій (Додаток І) системи повернення імпортних зборів при заміщенні імпортних матеріалів вітчизняними можуть являти собою експортну субсидію тою мірою, якою вони призводять до надмірного повернення імпортних зборів, котрі було початково стягнуто з матеріалів, для яких вимагається повернення імпортних зборів.
ІІ
При вивченні будь-якої системи повернення імпортних зборів при заміщенні імпортних матеріалів як частини розслідування з компенсаційних мит відповідно до цієї Угоди, органи розслідування повинні
виходи з таких принципів:
1. У параграфі (і) Наочного переліку зазначено, що матеріали з вітчизняного ринку можуть заміщувати імпортні матеріали при виробництві товару на експорт за умови, що такі матеріали дорівнюють у кількості заміщуваним імпортним матеріалам і мають такі ж якість і характеристики. Важливою є наявність системи або процедури перевірки, оскільки вона дозволяє урядові експортуючого Члена СОТ підтвердити і довести, що кількість матеріалів, для яких вимагається повернення імпортних зборів, не перевищує кількість подібних товарів, що експортуються, у якій би то не було формі, і що
надмірного повернення імпортних зборів, які було початково стягнуто з матеріалів, для яких вимагається їх повернення, немає.
2. У випадку, коли стверджується, що в результаті дії системи повернення імпортних зборів надається субсидія, органи розслідування повинні спершу визначити, чи має і чи застосовує уряд експортуючого Члена систему або процедуру перевірки. Якщо буде визначено, що така система або процедура застосовується, то органи розслідування повинні вивчити ці процедури перевірки, щоб виявити, чи вони є обгрунтованими, ефективними для досягнення даної мети і заснованими на загальновизнаній комерційній практиці у країні експорту. У тому разі, якщо буде виявлено, що такі
процедури відповідають цим вимогам і застосовуються ефективно, вважатиметься, що субсидії не надаються. Органи розслідування можуть визначити за необхідне провести відповідно до параграфа 6
Статті 12 певні практичні перевірки з метою підтвердження коректності інформації і підтвердження того, що процедури перевірки застосовуються ефективно.
3. У разі, коли такі процедури перевірки відсутні, є необгрунтованими або встановлені і вважаються обгрунтованими, але не застосовуються або застосовуються неефективно, можливою є наявність
субсидії. У таких випадках експортуючий Член СОТ повинен провести подальше вивчення, яке базується на реальних господарських операціях, для визначення того, чи було перевищення виплат.
Якщо органи розслідування вважатимуть це за необхідне, подальше вивчення проводитиметься відповідно до параграфа 2.
4. Наявність положення про повернення імпортних зборів при заміщенні імпортних матеріалів, відповідно до якого експортерам дозволяється обирати конкретні імпортні поставки, щодо яких вони вимагають повернення імпортних зборів, саме по собі не повинно вважатися як надання субсидії.
5. Вважатиметься, що повернення імпортних зборів перевищено у розумінні параграфа (і), якщо уряди виплачують відсотки на будь-які грошові кошти, які відшкодовуються ними за їхніми програмами
повернення імпортних зборів, при цьому перевищенням вважається сума відсотків, яку фактично виплачено або яка підлягає виплаті. |