Зміни у законодавстві КНР у 1-му кварталі 2009 року
Державна торговельно-промислова адміністрація КНР оприлюднила оновлену редакцію «Правил КНР щодо реєстрації акціонерних прав для здійснення інвестування», які набули чинності з 1 березня 2009 р. У новій редакції Правил визначено, що «використання акціонерних прав для фінансування інвестиційних об'єктів означає те, що власник акцій компанії з обмеженою відповідальністю, зареєстрованої на території Китаю, може використати наявні в нього акціонерні права для вкладення інвестицій в інші акціонерні компанії або компанії з обмеженою відповідальністю, які розташовані на території Китаю». У Правилах уточнюється визначення «статусу акціонерних прав, що використовуються для інвестування фінансових коштів», встановлюється їхня цілісна правоздатність і процедура законної передачі іншій особі. Одночасно забороняється використовувати акціонерні права як засоби інвестування в наступних випадках: 1) кошти в статутний капітал акціонерної компанії ще не повністю внесені; 2) на право акціонера за законом накладена заборона; 3) уставом акціонерної компанії не оговорена процедура передачі акціонерних прав. Правила також регулюють пропорції фінансування інвестиційного об'єкту: розмір вкладення коштів всіма акціонерами, що користуються акціонерними правами, не повинен перевищувати 70% статутного капіталу компанії, що інвестується. При цьому акціонерні права, які використовуються як інвестиції, повинні пройти оцінку відповідних повноважних структур.
1 березня на засіданні Постійного комітету Всекитайських зборів народних представників 11-го скликання, що пройшли 25-28 лютого, було прийнято: «Закон КНР про безпеку продуктів харчування» (Указ № 9), оновлена редакція «Закону КНР про страхування» (Указ № 11) і нова редакція «Кримінального кодексу КНР» (Указ № 10).
Мінкомерції КНР оприлюднило «Правила КНР щодо управління розміщенням капіталу за кордоном». Документ передбачає реформування системи управління та сприяння спрощенню формальностей з метою надання підтримки китайським підприємствам у «виході за кордон». Право наділення повноваженнями буде передано низовим організаціям: приблизно 85% заявок, які подаються на розміщення капіталу за кордоном і які не впливають на двосторонні політичні, економічні і торговельні відносини (при відсутності нанесення збитку національній економічній безпеці, порушення міжнародних зобов'язань тощо), будуть надаватись повноважним відомствам народних урядів на рівні провінцій. Значно спрощується сама процедура розгляду і санкціонування: підприємствам буде достатньо заповнити всього лише одну заяву і протягом трьох робочих днів отримати «Сертифікат на розміщення капіталів за кордоном». Відповідальність за технічне й економічне розміщення капіталу за кордоном покладена на саме підприємство.
23 березня Народний Банк Китаю і Державний комітет КНР з контролю за банківською діяльністю спільно оприлюднили «Положення про подальше корегування структури кредитування з метою забезпечення стабільного економічного росту народного господарства країни». У документі відзначається необхідність подальшого розподілу кредитів на місцях у ключові інвестиційні проекти, а також удосконалювання механізму видачі кредитів, розширення можливостей фінансування підприємств малого і середнього бізнесу, прискорення темпів створення структур з кредитного обслуговування малих і середніх підприємств, створення кредитної системи підприємств, заохочення розвитку електронної торгівлі між підприємствами.
|