3.5. Стимулювання експортної діяльності малих та середніх підприємств
Малі та середні підприємства – це підприємства, які швидко реагують на кон’юктуру ринку, сконцентровані на вузькому сегменті і спроможні ефективно здійснювати експортну діяльність. Надання їм відповідної своєчасної та якісної підтримки стане принципово новим поштовхом для розвитку конкурентоспроможного середнього та малого бізнесу в Україні.
До основних інструментів допомоги малим та середнім підприємствам належать:
налагодження контактів та проведення переговорів через мережу закордонних дипломатичних установ України;
юридичне оформлення інвестиційних проектів, уключаючи державну реєстрацію, дозвіл на діяльність та видачу ліцензій;
підбір і подання заявок на участь у програмах співробітництва та залучення інвестицій тощо.
Заходи, що сприятимуть експортній діяльності малих та середніх підприємств, повинні включати:
залучення державних банків до кредитування експортоорієнтованих підприємств;
створення спеціалізованих агентств страхування експортних (економічних і політичних) ризиків як на бюджетній основі, так і приватними структурами;
дотримання обов’язкових європейських норм екологічної безпеки;
уведення в дію ефективного механізму надання кредитів на пільгових умовах підприємствам для провадження експортної діяльності з використанням наукоємних, ресурсо- і енергозбережних інноваційних технологій;
розроблення програми компенсації державою консультаційних та маркетингових досліджень підприємствам відповідно до напряму господарської діяльності, у тому числі таких, що проводяться іноземними експертами;
розширення інформаційної бази з питань експорту в офіційних ресурсах, формування баз даних на платній та безоплатній основі;
забезпечення з боку держави неухильного дотримання законодавства щодо відшкодування податку на додану вартість, митного регулювання, забезпечення захисту власності підприємців тощо як базових принципів для стимулювання стабільного нарощування обсягів експорту української продукції;
розроблення механізму компенсації витрат, понесених у результаті участі суб’єктів малого та середнього підприємництва у виставково-ярмаркових заходах і торговельних місіях за кордоном;
забезпечення пріоритетності в наданні державної експортної підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва для провадження експортної діяльності з використанням наукоємних, ресурсо- та енергозбережних інноваційних технологій;
поширення позитивного досвіду використання нових інструментів кооперування малих, середніх і великих підприємств, практики пошуку партнерів за кордоном. |