США: зміна стандартів ідентифікації молока та молочних продуктів
На початку березня 2013 року Управління з контролю якості харчових продуктів та лікарських засобів США повідомило про звернення Міжнародної асоціації виробників молочних продуктів (IDFA) та Національної федерації виробників молока (NMPF) з проханням внести зміни до стандартів ідентифікації молока та молочних продуктів. Мова йде про надання можливості включати до складу молока та 17 молочних продуктів безпечні підсолоджувачі (зокрема, аспартам). Дату ухвалення документу буде визначено пізніше. Термін подачі коментарів спливає 21 травня 2013 року.
1 березня 2013 року Управління з контролю якості харчових продуктів та лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я та соціальних служб США повідомило секретаріат СОТ про одержання з боку Міжнародної асоціації виробників молочних продуктів (IDFA) та Національної федерації виробників молока (NMPF) петиції з проханням внести зміни до стандартів ідентифікації молока та молочних продуктів.
Метою звернення Асоціацій є прохання до уряду США дозволити виробникам молочних продуктів включати до складу молока та 17 молочних продуктів безпечні підсолоджувачі (зокрема, аспартам) без зазначення цих речовин на упаковці молочних продуктів. Наприклад, при зазначенні компанією на етикетці власної продукції «молоко» аспартам може бути присутній у ній за умовчанням. Така ініціатива виробників пов’язана з бажанням збільшити споживання молока школярами.
Зазначимо, що аспартам є другим за популярністю підсолоджувачем і входить до складу значної кількості продуктів і напоїв, зокрема, безалкогольних напоїв, гарячого шоколаду, жувальних гумок, цукерок, йогуртів, замінників цукру, вітамінів, пігулок проти кашлю тощо.
Дату ухвалення документу буде визначено окремо. Термін подачі коментарів спливає 21 травня 2013 року. (Відповідно до нотифікації США G/TBT/N/USA/793 від 1 березня 2013 року)
Частка молочної продукції в загальному обсязі торгівлі товарами між Україною та США не перевищує 1%. Незважаючи на незначні обсяги торгівлі молочною продукцією між Україною та цим торговельним партнером, це є перспективним напрямом розвитку торговельного співробітництва між двома країнами.
Також ініціатива є важливою для розуміння загальносвітових тенденцій в практиці інформування споживачів про склад харчових продуктів. Очікувані зміни в першу чергу заслуговують на увагу з боку вітчизняних підприємств, що постачають або мають намір постачати молоко та молочну продукцію до США.
Джерело: Інформаційний бюлетень «Відомості країн СОТ» (Випуск 11, березень 2013, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій)
|